دبیرخانه دائمی کنگره ملی شعر فاطمی تشکیل شود
کد خبر: 3826248
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

دبیرخانه دائمی کنگره ملی شعر فاطمی تشکیل شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون اجرایی آستان بانوی کرامت بر لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ملی شعر فاطمی تأکید کرد و گفت: امسال هزار و 700 برنامه به مناسبت دهه کرامت در سراسر ایران اسلامی و 11 کشور دیگر اجرا شده که یکی از این برنامه‌ها برگزاری کنگره ملی شعر فاطمی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دبیرخانه دائمی نشست هم‌اندیشی کنگره ملی شعر فاطمی با حضور جمعی از اساتید و اندیشمندان حوزه شعر آیینی از جمله استاد مجاهدی در سالن جلسات معاونت اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) طی سخنانی در این نشست با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی شعر فاطمی به همت آستان مقدس بانوی کرامت اظهار کرد: باید به دنبال کنگره‌ای باشیم که در شأن شهر کریمه اهل بیت(س) باشد و در این راستا باید به کیفیت برگزاری توجه شود.

هادی محمودنژاد با بیان اینکه در کنگره ملی شعر فاطمی باید به شخصیت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) نیز پرداخت، بیان کرد: این کنگره به‌ منظور معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) برگزار می‌شود و بدین منظور باید برای بانوان سهمی ویژه قائل شویم.

وی تصریح کرد: امسال هزار و ۷۰۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت در سراسر ایران اسلامی و ۱۱ کشور دیگر اجرا شده که یکی از این برنامه‌ها برگزاری کنگره ملی شعر فاطمی است. برای برگزاری کنگره مدت کوتاهی را در اختیار داشتیم، اما کار به شیوه مطلوب اجرا شده است.

دبیر کنگره ملی شعر فاطمی نیز طی سخنانی از ارسال بیش از ۸۰۰ اثر طی ۲۰ روز از سوی ۳۷۰ شاعر از سراسر ایران اسلامی به دبیرخانه این کنگره خبر داد و گفت: برای استمرار این کنگره نیازمند اقدام فراگیر موضوعی هستیم تا بتوانیم هر سال دوره‌ای از زندگانی بانوی کرامت را مورد بررسی قرار دهیم.

وی بر لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ملی شعر فاطمی تأکید کرد و گفت: در راستای تحقق این هدف علاوه بر اینکه پیگیری‌های مورد نیاز از سوی آستان مقدس دنبال می‌شود. امیدواریم چهره‌های برجسته شعر آیینی نیز مشارکت لازم را به صورت متوالی با این کنگره داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی با بیان اینکه اطلاعات برخی شاعران درباره کریمه اهل بیت(س) محدود است، بیان کرد: این موضوع موجب شده است که شاعران در کنگره ملی شعر فاطمی بیشتر به ظواهر حرم مطهر توجه داشته باشند.

محمدعلی مجاهدی از اساتید شعر آیینی کشور با بیان اینکه داوری‌های کنگره شعر ملی باید در سه مرحله انجام شود، گفت: کنگره اصول و قوانین مشخصی دارد که در مرحله اجرا باید به این قوانین توجه شود.

وی بر لزوم اختصاص اعتبارات مطلوب برای کنگره ملی شعر فاطمی اشاره کرد و ادامه داد: باید برای این کنگره برنامه بلندمدت در نظر گرفته شود تا بتوانیم به تأثیرگذاری مورد نظر در سطح ملی برسیم.

مجاهدی با اشاره به نقش قم در اعتلای شهر آیینی اظهار کرد: حراست و تقویت شعر آیینی به مثابه یک رسالت مهم برعهده شهر مقدس قم است و در این راستا آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علی‌ها می‌تواند نقش محوری و مهمی را ایفا کند.

علی مالکی‌نژاد، از مداحان اهل بیت(ع)، نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره‌ها و جشنواره‌ها انگیزه‌های افراد را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: شاعران قمی از جایگاه متفاوتی در مقایسه با دیگر شاعران برخوردارند که با تکیه بر این جایگاه می‌توان در حوزه شعر آیینی به دستاورد‌های جدید و خلاقانه‌ای رسید.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی و حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور، مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) و یزدانی، دبیر اجرایی کنگره ملی شعر فاطمی، نیز در این نشست حضور داشتند.

جلال بیطرفان

انتهای پیام

captcha