حجاب؛ ضامن برقراری امنیت در جامعه و خانواده‌
کد خبر: 3826543
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

حجاب؛ ضامن برقراری امنیت در جامعه و خانواده‌

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: حجاب حلال مشکلات اجتماعی از جمله طلاق، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات شخصیتی است و برای حفظ امنیت خانواده باید به سوی حجاب حرکت کنیم.

حجاب؛ ضامن برقراری امنیت در جامعه و خانواده‌هابه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان روز گذشته 21 تیرماه، در اجتماع مردمی عفاف و حجاب اظهار کرد: در مسئله جحاب تنها شعار دادن کافی نیست، لازم است که همه جوانب در آن بصورت عملی اجرا شود.

وی خطاب به افراد اهل حجاب گفت: حجاب ورود به عرصه تمدن است و کسی که حجاب اسلامی دارد از خودباوری، تمدن و ارزشمندی برخوردار است.

آیت‌الله شعبانی تصریح کرد: حجاب تعالی روح و خداباوری در قلب انسان است که باعث تکامل شخصیت و پیشرفت در زندگی خانوادگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از اقشار و عصرها حجاب واجب نبوده است مانند دین مسیحیت و یهودیت، یادآور شد: اسلام کسانی را که ارزشمند و دارای تمدن اسلامی بوده است دعوت به حجاب کرده است، اقوامی که از تمدن به دور بوده‌اند و اهل تفکر نبوده‌اند حجاب را لازم نمی‌دانسته‌اند.

شعبانی افزود: دین اسلام حجاب را برای بانوان و آقایان واجب نمود که اهل تفکر، اصالت انسانی و مورد کرامت انسانی هستند.

نماینده ولی‌وفقیه در استان همدان اظهار کرد: زنانی که تمدن و اصالت دارند از گوهر گران‌بهای حجاب برخوردار می‌شوند و این گوهر باید همیشه در صدر باشد. آن چیزی که تنظیم کننده روابط مرد و زن در جامعه است حجاب است و نباید با بی‌حجابی به سمت بی‌تمدنی حرکت کنیم.

وی با تأکید براینکه بی‌حجابی نشانه انسانیت و باکلاسی نیست، گفت: افرادی که در جامعه حضوری ارزشمند داشته باشند خود را بزرگ و با اعتماد به نفس می‌دانند و حاضر نیستند که با نگاه دیگران گوهر درونی خود را به نمایش بگذارد، تمام مردان و زنان جامعه باید آگاه باشند که عفاف وحجاب برای احیا و حفظ حریم خانواده است.

کنترل برخی از آسیب‌های اجتماعی با رعایت حجاب
وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری که حجاب یک هویت اسلامی و ملی است، تصریح کرد:حجاب حلال مشکلات اجتماعی از جمله طلاق، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات شخصیتی است و برای حفظ امنیت خانواده باید به سوی حجاب حرکت کنیم.

وی گفت: در آیاتی از سوره مبارکه یس گفته شده است که باید استقامت در افراد وجود داشته باشد و بانوان ما امروز با حضور در این اجتماعات مردمی و مقابله با افکاری که به غلط روشنفکری و ارزشمندی را ترویج می‌کند با استقامت ایستادگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب سنگر دفاع از اسلام است و شهدا برای حفظ حجاب و عفاف و تکریم این گوهر الهی ایستادگی کردند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اکثریت جامعه بانوان که از حجاب کمی برخوردار هستند دلهایی با نور خدایی دارند و این نشان دهنده بی‌دینی و تکفیر آنها نیست و همه افراد در جامعه اعم از باحجاب و کم حجاب عضو نظام جمهوری اسلامی هستند.

آیت‌الله شعبانی اظهار کرد: دشمن از دیدن افراد کم حجاب و بد حجاب احساس شادی و سرور می‌کند چرا که احساس می‌کند کشور دچار ضعف شده است، درحالی که اینگونه نیست و همه افراد جامعه کشور ما داری تمدن و اصالت ایرانی اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئله حجاب یک بحث تخصصی است، گفت: مسئولین و افرادی که در مسائل اجرایی نظام هستند اظهار نظری که تخصصی نیست و آسیب می‌رساند نکنند.

شعبانی در پایان گفت: امربه معروف و دعوت به خوبی‌ها تنها وظیفه مسئولین و نیروی انتظامی کشور نیست بلکه جامعه مذهبی بابد حضوری جدی در اجتماع داشته باشد و میدان را برای دشمن خالی نگذارد و همه ما موظف هستیم با زبان لطافت و حفظ دوستی‌ها بانوان را به عفاف و حجاب اسلامی که تمدن اسلامی و تکربم ارزش‌ها است دعوت کنیم.
انتهای پیام

captcha