والدین در تربیت قرآنی فرزندان خود سرمایه گذاری کنند
کد خبر: 3827542
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

والدین در تربیت قرآنی فرزندان خود سرمایه گذاری کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرمایه‌گذاری روی کودکان همیشه با صرف پول نیست بلکه وقت و زمان گذاشتن برای خانواده و تربیت دینی و قرآنی کودک از میلیون‌ها تومان پول و اعتبار، ارزش بیشتری دارد.

والدین در تربیت قرآنی فرزندان خود سرمایه گذاری کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرمایه‌گذاری روی کودکان همیشه با صرف پول نیست بلکه وقت و زمان گذاشتن برای خانواده و تربیت دینی و قرآنی کودک از میلیون‌ها تومان پول و اعتبار، ارزش بیشتری دارد.

امیرحسین بختی کودک چهارساله‌ای بود که بنا به احساس وظیفه والدین خود در تربیت و پرورش قرآنی فرزندشان در مؤسسه جامعة‌القرآن تبریز به آموزش و یادگیری قرآن کریم می‌پردازد. در این مؤسسه آموزشهای اولیه به‌صورت زبان اشاره به قرآن‌آموزان بود. یک سال بعد از آموزش زبان اشاره نوبت به آموزش حروف الفبا میرسد و امیر حسین با یادگرفتن حروف الفبا روخوانی و روان‌خوانی قرآن را یاد گرفته و در هفت سالگی و قبل از ورود به مدرسه کل قرآن را می‌توانست به خوبی قرائت کند.

استاد فرهاد موذن اولین استاد امیرحسین در زمینه قرائت بود که همزمان با قرائت در جلسه عمومی استاد موذن در مسجد رسول الله واقع در کوی دانشگاه تبربز حضور پیدا می‌کرد.

قرائت به سبک عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل از جمله سبک‌های قرائت وی به شمار می‌رود. و در حال حاضر ادامه قرائت را زیر نظر استاد قربانی کار می‌کند.

امیرحسین علاوه بر قرائت در زمینه حفظ قرآن کریم نیز فعالیت دارد، به طوری که باید گفت در حال حاضر او هشت جزء قرآن را حفظ کرده است، دو جزء در مؤسسه جامعة‌القرآن و زیر نظر استاد صادقی و راثی و سه جزء در موسسه ندای آسمانی و دو جزء هم زیر نظر استاد طباخی حفظ کرده است و برنامه حفظ همچنان ادامه دارد.

امیرحسین ۱۰ ساله که کلاس چهارم دبستان را تمام کرده است در سال ۹۶ و درسن هشت سالگی بنا به اجازه استاد موذن جزو قاریان جزء خوان مسجد رسول الله در ایام ماه مبارک رمضان قرار گرفت و جزء ۳۰ را قرائت کرد و در سال ۹۷ جزء یک و ۳۰ را تلاوت کرد و در سال ۹۸ نیز جزء‌ ۶، ۲۹ و ۳۰ را قرائت کرد و عنوان نونهال‌ترین کودک قرآنی کشور که در جزء‌‌خوانی روزانه قران کریم در ماه مبارک رمضان حضور داشت را به خود اختصاص داد.

امیر حسین با سن و سال کم خود علاوه بر قرائت و حفظ قرآن در زمینه اذان و ابتهال نیز فعال است و در سال ۹۷ در مسابقات اذان و ابتهال رتبه دوم را کسب کرده است و در همایش رویش‌های قرآنی انقلاب که نیمه شعبان امسال برگزار شد از وی تجلیل شد.

سرمایه‌گذاری روی کودکان همیشه با صرف پول نیست بلکه وقت و زمان گذاشتن برای خانواده و تربیت دینی و قرآنی کودک از میلیون‌ها تومان پول و اعتبار، ارزش بیشتری دارد این عبارت جمله‌ای است که عبدالرضا بختی پدر امیرحسین برآن تأکید می‌کند.

پدر امیرحسین می‌گوید: در اوضاع کنونی که آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها و مخصوصاً کودکان و نوجوانان را با خود درگیر کرده است وقت گذاشتن برای خانواده و فرزندان آن‌ها را از آسیب‌ها حفظ می‌کند، بنابراین من معتقدم سرمایه‌گذاری روی کودکان تنها به مفهوم اعتبار و هزینه کردن برای آن‌ها نیست بلکه باید پدر و مادر نیز در کنار فرزندان خود باشند.

وی ادامه داد: چون ما یک خانواده مذهبی هستیم سعی و تلاش زیادی کردیم تا فرزندانمان نیز با این فضای معنوی و ملکوتی آشنا شوند. به‌گونه‌ای که اکنون پسرم امیرحسین یک پای ثابت هیئت‌ها بوده و قرآن می‌خواند و برنامه‌های مختلفی در مساجد و هیئت‌ها انجام می‌دهد.

بختی با اشاره به برنامه‌های تبلیغی و دینی امیرحسین اظهار کرد: تاکنون پسرم بیش از ۱۵ سفر تبلیغی برای اجرای برنامه دینی و قرآنی به شهرها و روستاهای استان آذربایجان شرقی داشته است و یک بار نیز از یکی از شهرستان‌های شمال کشور برای اجرا برنامه دعوت شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ظرفیت فضای مجازی را فرصت بسیار خوبی برای تعامل چهره‌های قرآنی با همدیگر ذکر کرد و افزود: شبکه‌های اجتماعی این فرصت را به ما می‌دهند تا با تشکیل گروه‌های خانوادگی باهمدیگر گفت‌و گو کنیم، فعالان قرآنی در یک گروه مشترک باهمدیگر ارتباط داشته و لوح‌های فشرده و ابزارهای آموزشی را با همدیگر به اشتراک بگذارند. البته در کنار آن فضای مجازی برخی آسیب‌ها را نیز به دنبال دارد که کاربران باید هوشیار بوده و دقت کافی را داشته باشند.

پدر امیرحسین در ادامه با ارزیابی فضای قرآنی شهر گفت: خوشبختانه فعالیت‌های قرآنی خیلی خوبی در شهر صورت می‌گیرد، مؤسسات قرآنی افزایش پیدا کرده و استقبال خانواده‌ها زیاد شده و چهره‌های جدید و پراستعداد قرآنی شکوفا می‌شوند.

شنیدن خاطره سفر به مشهد و حضور در کلاس‌های استاد فاطمی نیز خالی از لطف نیست که پدر امیرحسین به ذکر این خاطره پرداخت و گفت: در سال ۹۷ بعد از اینکه پسرم در مسابقات اذان رتبه دوم را کسب کرد ما خانوادگی به مشهد مقدس رفتیم، یکی از روزها در جلسه قرآن استاد فاطمی در مشهد شرکت کردیم، من از استاد فاطمی درخواست کردم که اجازه دهد تا امیرحسین در آن جلسه قرآن بخواند ولی استاد فاطمی چون شناختی از امیرحسین نداشت اجازه نداد تا او قرآن بخواند، بعد از اتمام جلسه پسرم یک فراز از قرآن را به‌صورت خصوصی برای استاد فاطمی قرائت کرد. استاد خیلی خوشش آمده بود جلسه دوم خودش از امیرحسین درخواست کرد تا قرآن بخواند، برای جلسه سوم نیز ما را دعوت کرد تا در این جلسه قرانی حضور داشته باشیم ولی دیگر وقت ما برای ماندن در مشهد مقدس تمام شده بود و به ناچار باید برمی‌گشتیم.

وی در پایان موفقیت‌های پسرش امیرحسین را مدیون زحمت‌های همسرش عنوان کرد و گفت: اگرچه من سعی می‌کنم وقت و فرصت زیادی برای آن‌ها صرف کنم ولی قطعا زحمت اصلی بر دوش مادر امیرحسین است؛ چرا که او در ساعت‌های مختلف امیرحسین را به‌صورت منظم به کلاس‌ها برده و تا زمان تمام شدن کلاس انجا حضور دارد تا با همدیگر برگردند.

منیژه بختی مادر امیرحسین نیز از اینکه تمام تلاش و کوشش خود را برای داشتن فرزندان قرآنی به کار گرفته است احساس خوشحالی کرده و می‌گوید: امیدوارم این فعالیت‌ها مورد رضایت خداوند بوده و ما نیز روسفید باشیم.

وی با اشاره به عمل کردن به آیات قرآنی توسط پسرش می‌گوید: امیرحسین آیات موضوعی قرآن را به خوبی یاد گرفته و به آن‌ها عمل می‌کند.

مادر امیرحسین آرزو دارد پسرش حفظ کل قرآن کریم را به اتمام رسانده و بعد از آن نیز حفظ ادعیه‌ها را آغاز کند. امیر حسین یک خواهر کوچکتر از خود به نام  «ائل آی» دارد که او نیز از ۵ سالگی در مؤسسه جامعة‌القرآن آموزش قرآن را به زبان اشاره آغاز کرده و با یاد گرفتن حروف الفبا و روخوانی و روان‌خوانی قرآن اکنون در زمینه حفظ قرآن کریم فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غلامر ضا بختی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۵:۳۵
0
0
خیلی عالی دست مریزاد
captcha