برگزاری دهمین کنفرانس جهانی «ادیان برای صلح» در آلمان
کد خبر: 3827725
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

برگزاری دهمین کنفرانس جهانی «ادیان برای صلح» در آلمان

گروه بین‌الملل ـ دهمین دوره کنفرانس جهانی «ادیان برای صلح» با شعار «آینده مشترک ما، ترویج رفاه مشترک برای همه» در شهر لینداو در بخش شرقی دریاچه «کنستانس» آلمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ در دهه‌های اخیر، درگیری‌های خشونت‌آمیز، افراط‌گرایی و نقض حقوق بشر از چالش‌های اصلی جوامع بوده است. در این سال‌ها فاصله زیادی میان پیروان ادیان مختلف ایجاد شده و حتی ارتباطات در سطح جهان نیز براساس سود تجاری و سیاسی شکل گرفته است. از این رو، کنفرانس جهانی «ادیان برای صلح» با هدف بررسی دلایل درگیری‌های خشونت‌آمیز و افراط‌گرایی از 29 مرداد تا اول شهریورماه سال جاری(بیستم تا بیست وسوم آگوست 2019) در شهر لینداو(Lindau) آلمان برگزار می‌شود.

امسال انتظار می‌رود که بیش از ۹۰۰ نفر از نمایندگان و رهبران دینی از ۱۰۰ کشور جهان در این اجلاس شرکت کنند. اقدامات ادیان مختلف برای حل مشکلات جهانی، توسعه و ترویج یکپارچگی، حفاظت از زمین و مفهوم صلح و پرهیز از جنگ و منازعه از موضوعاتی است که در اجلاس پیش‌ رو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ «ادیان برای صلح» نام سازمان غیردولتی است که از سال ۱۹۷۳ در ایالات متحده آمریکا ثبت شده است و در حال حاضر در ۹۰ کشور جهان فعالیت می‌کند. اعضای سازمان «ادیان برای صلح» هر پنج تا هفت سال، نشستی را برای بررسی چالش‌های معاصر، انتخاب مدیران جدید و همچنین توسعه ارتباطات مذهبی برگزار می‌کنند. هدف از برگزاری کنفرانس لینداو، بررسی مسئولیت سیاسی و اجتماعی ادیان در ارتباط با صلح جهانی است.

«اولریش اشنایدر» مدیر عامل بنیاد گفت‌وگو برای صلح، درباره برگزاری کنفرانس امسال در لینداو گفت: «شهر لینداو به خاطر نزدیکی به دو کشور اتریش و سوئیس موقعیت جغرافیایی خوبی دارد. این کشورها به دلیل وجود مراکز مهم بین‌المللی اهمیت زیادی برای همه ما دارند. علاوه بر این، لینداو به دلیل دور بدون از مراکز مهم مذهبی می‌تواند فرصت خوبی برای نمایندگان مذاهب مختلف ایجاد کند تا به دور از پیش‌داوری با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند.»

گونار استالست، رئیس شورای جهانی ادیان برای صلح نیز اظهار کرد: «در بسیاری از نقاط جهان، مذاهب دلیل درگیری میان شهروندان است، این درحالی است که ادیان می‌توانند به حل منازعات و گسترش صلح در جوامع کمک کنند.»

انتهای پیام

captcha