طرح توسعه بارگاه حضرت حیقوق نبی(ع) اجرا می‌شود
کد خبر: 3828655
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

طرح توسعه بارگاه حضرت حیقوق نبی(ع) اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ـ معاون فرهنگی میراث فرهنگی استان همدان از اجرایی شدن طرح توسعه بارگاه حضرت حیقوق نبی(ع) در تویسرکان خبر داد.

طرح توسعه بارگاه حضرت حیقوق نبی(ع) اجرا می‌شوداحمد ترابی معاون میراث فرهنگی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: به دلیل ورود حیوانات ولگرد به محوطه بارگاه مطهر حضرت حیقوق نبی(ع) و جلوگیری از ساخت و سازهای صورت گرفته در عرصه این بنا طرح توسعه بارگاه حضرت حیقوق نبی(ع) در حال صورت گرفتن است.
وی افزود: تا زمان عملی شدن این طرح برای ورود حیوانات به محوطه بارگاه و حفظ حریم این بنا به طور موقت طرح حصار کشی متحرک در حال اجرا است.
وی یاد آور شد: آرامگاه حضرت حیقوق نبی (ع) همدان یکی از بناهای دیدنی شهرستان تویسرکان و یکی از قدیمی‌‌ترین آثار تاریخی ایران است که در خیابان شهید اشرفی اصفهانی در انتهای خیابان حیقوق نبی قرار دارد. حیقوق نبی (ع) از پیامبران صاحب کتاب بنی‌اسرائیل و از نسل حضرت موسی (ع) بوده است. ایشان بعد از شعیای نبی (ع) مبعوث گردیده و با دانیال نبی (ع) و الیاس نبی (ع) معاصر بوده است.
ترابی خاطر نشان کرد: طرح توسعه بارگاه حضرت حیقوق نبی (ع) با تصویب شورای عالی فنی و شورای مجلس در حال تصویب و اجرایی شدن است و هدف از این طرح حفظ جایگاه این امامزاده است.
معاون میراث فرهنگی با اشاره به جایگاه مذهبی و ساخت این امامزاده افزود: شهربازی و ساختمان‌هایی که در ضلع شرقی این بنا واقع شده‌اند در حال جمع‌آوری است.
انتهای پیام

captcha