برنامه منسجم قرآنی در همدان تنظیم شود‌
کد خبر: 3828906
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

برنامه منسجم قرآنی در همدان تنظیم شود‌

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یکی از متسابقان مسابقات قرآن اوقاف استان همدان بیان کرد: باید برنامه‌ای منسجم با سه رویکرد مهم قرآنی در استان تنظیم و اجرا شود.

برنامه منسجم قرآنی در همدان تنظیم شود/ مشاهده چهره‌های تکراری در مسابقات اوقاف همدانپیام بحیرایی یکی از متسابقان چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در این دور از مسابقات شرکت‌کننده رشته قرائت بودم.

این شرکت‌کننده قرآنی با اشاره به اینکه در مرحله شهرستانی موفق به کسب رتبه دوم رشته قرائت شده است، گفت: نحوه برگزاری و داوری این دور از مسابقات بسیار خوب و قابل تقدیر است.

بحیرایی با اشاره به اینکه فضای برگزاری این دور از مسابقات از تنوع ویژه‌ای برخوردار بود، ابراز کرد: انتخاب تالار قرآن به عنوان محل برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان، یک اتفاق و ایده خوب بود که به مسابقات انسجام و نظم بیشتری بخشیده بود.

وی ضمن ابراز تأسف از وجود چهره‌های تکراری در مسابقات سالانه اوقاف گفت: متأسفانه امسال نیز شاهد چهره‌های جدید قرآنی در مسابقات نبودیم.

کمبود جلسات قرآن در ‌همدان‌
این قاری قرآن با اشاره به اینکه جلسات قرآن یکی از عوامل شناسایی استعدادهای قرآنی است گفت: کمبود جلسات قرآن در سطح استان یکی از عوامل عدم وجود چهره‌های جدید قرآنی در مسابقات سالانه اوقاف است.

بحیرایی اظهار کرد: مدرسان و فعالان جلسات قرآن باید خود را موظف به شناسایی و تربیت کودکان و نوجوانان قرآنی بدانند در غیر این صورت باید بر ارتقا‌ توانمندی‌های خود تلاش بیشتری را به کار بندند.

وی ضمن تأکید بر گسترش جلسات قرآن خانگی در سطح استان افزود: با برگزاری و گسترش چنین جلساتی همراه با تلاوت و بیان نکات تفسیری قرآن کریم در آن، فرهنگ قرآن ‌میان آحاد مردم ترویج یافته و استعدادهای نو و خلاق کشف خواهد شد.

مسئول کانون قرآن و عترت اندیشه نهاوند ضمن تأکید بر حضور مسئولان و چهره‌های قرآنی استان و شهرستان در حین برگزاری مسابقات عنوان کرد: متأسفانه حضور مسئولان و برخی فعالان قرآنی تنها منحصر به پایان مسابقات و در اختتامیه است.

وی ادامه داد: در حالی که با حضور این عزیزان در حین برگزاری مسابقات، علاوه بر استقبال و حضور هر چه بیشتر قرآنیان در این مسابقات منجر به کشف استعدادها و سرمایه‌گذاری بروی برخی قرآنیان فعال در این عرصه خواهد شد.

این قاری قرآن بیان کرد: برگزاری کرسی‌های تلاوت و کارگاه‌های تخصصی قرآن کریم در رشته‌های مختلف از دیگر مواردی است که می‌تواند در کشف، جذب و تربیت هر چه بیشتر قرآنیان در سطح استان مؤثر واقع شود.

ضرورت تنظیم برنامه‌ای منسجم با سه رویکرد قرآنی
وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ای منسجم با سه رویکرد مهم قرآنی در استان تنظیم و اجرا شود، گفت: توجه به «جلسات قرآن، کرسی‌های تلاوت و دعوت از قاریان و حافظان ممتاز شهرستانی در برنامه‌ها و محافل قرآنی استان و حتی خارج از استان» سه رویکرد مهمی است که باید در برنامه منسجم قرآنی مدنظر گرفته شود.

بحیرایی گفت: حضور مستمر قاریان و حافظان قرآن در محافل و کرسی‌های تلاوت باعث خواهد شد تا همواره در ارتقا‌ توانمندی‌ها و افزایش سواد قرآنی خود تلاش کنند حال‌آنکه اگر این حضور تنها منحصر به مسابقات اوقاف باشد باعث می‌شود تا فرد قرآنی در ایام نزدیک به مسابقات، به فکر پرداختن به خود و تعالی داشته‌های خود بیفتند که آن نیز چندان ارزشمند نیست.

این فعال قرآنی کشور بیان کرد: یکی از عوامل مهم در پیشرفت فضای قرآنی کشور، در کنار اقدامات و برنامه‌های مسئولین و دستگاه‌های متولی در این حوزه، حضور حافظان، قاریان و فعالان قرآنی در جوامع و عرصه‌های قرآنی کشور است.

وی هدف از شرکت در این مسابقات را رضای خدا و ارزیابی سطح پیشرفت خود در رشته قرائت دانست و گفت: بی شک بودن بر مدار سیره اهل بیت(ع) و عمل به آموزه‌های قرآن، سعادت دنیا و آخرت را برای انسان به همراه خواهد داشت، در این بین، قرآنیان باید نسبت به این مهم احساس مسئولیت بیشتری کنند.
انتهای پیام

captcha