قم؛ میزبان همایش «در انتظار خورشید»
کد خبر: 3829289
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

قم؛ میزبان همایش «در انتظار خورشید»

کانون خبرنگاران نبأ ــ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری بیستمین سالگرد فعالیت هیئت منتظران امام زمان(عج) در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: این همایش با عنوان «در انتظار خورشید» پنج‌شنبه، 10 مردادماه با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم، سخنرانان و مداحان برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛  حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به همراه سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم عصر ديروز، 31 تیر با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم، در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به برپایی مجالس مذهبی در قالب هیئت منتظران امام زمان(عج) تصریح کرد: این هیئت مذهبی فعالیت‌های فرهنگی خود را در سطح ملی و بین‌المللی توسعه داده و فقط به برگزاری جلسات هیئت محدود نمی‌شود.

وی از برگزاری کنگره شهدای مدافع حرم با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف به همت هیئت منتظران امام زمان(عج) یاد کرد و گفت: این کنگره در میان محافل و جلسات زلزله‌ای به پا انداخت چراکه علاوه بر برگزاری کنگره، الگوی مناسبی را نیز در سطح ملی و بین‌المللی ارائه کرد.

سالک به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان هیئت منتظران با متولیان کربلا، نجف و دیگر عتبات عراق اشاره کرد و ادامه داد: امسال بیستمین سال فعالیت هیئت است که برای گرامیداشت این مناسبت، پنج‌شنبه، ۱۰ مردادماه همایشی با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، سخنرانان و مداحان شناخته‌شده و با عنوان «در انتظار خورشید» در مجتمع یاوران مهدی(عج) شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

عضو مجلس شورای اسلامی بر لزوم گسترش تعاملات فرهنگی میان آستان مقدس بانوی کرامت و هیئت منتظران تأکید کرد و افزود: در شرایط فعلی که هجمه‌های بسیاری فرهنگ اسلامی را هدف گرفته است، تعاملات فرهنگی میان مجموعه‌های فرهنگی می‌تواند در تحقق اهداف فرهنگی بسیار تأثیرگذار باشد.

جلال بيطرفان

انتهای پيام

captcha