نقش پررنگ رسانه در سیاست‌گذاری ملی و منطقه‌ای
کد خبر: 3833528
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) تأکید کرد:

نقش پررنگ رسانه در سیاست‌گذاری ملی و منطقه‌ای

گروه حوزه های علمیه – معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) گفت: توجه به نقش و اثر رسانه در سیاست‌گذاری ملی و منطقه‎ای از اهمیت اساسی برخوردار است، چراکه می‌بایست در فرآیند توسعه و اتخاذ استراتژی‌های مناسب، نقش اساسی خویش را ایفا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، امروز، پنج شنبه، 17 مردادماه، با حضور در دفتر ایکنا در المصطفی(ص) در گفت‌وگو با این خبرگزاری ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: در عصر حاضر، رسانه‎ها نقش پرنگ و حتی تار و پود ظاهری زندگی بشر را تشکیل داده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز رسانه‎ها نقش نورافکن را در جامعه بازی می‌کنند و فرهنگ را در سرگرمی‌های نوین اطلاعاتی دچار اشباع واقعیت کرده‌اند. رسانه‌ها در عصر حاضر، حکم تیغ دو لبه‎ای را دارند که نوع کاربرد آن بر افکار عمومی بسیار مؤثر است؛ هم می‌توانند مخرب جامعه و هم می‌توانند نقش اساسی در توسعۀ همه‌جانبۀ در راستای چشم انداز توسعه داشته باشند.

ذوالفقاری گفت: امروز نقش رسانه در عرصه‌های مختلف زندگی بشر بر کسی پوشیده نیست و رسانه در رفتار‌های انسان‌ها نیز نقش‌آفرین است؛ به طوری که رسانه در تصمیم‌های مهم و کلان در جامعه نقش بی‌بدیلی دارد.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت ایکنا در المصطفی(ص) تاکید کرد: از رسانه انتظار می‌رود که با نگاهی اخلاقی، قانونی و عدالت‌مدار این رسالت بزرگ و مهم را به انجام رساند.

انتهای پیام

captcha