بیش از هشت هزار دانش‌پژوه در دانشگاه مجازی المصطفی تحصیل می‌کنند
کد خبر: 3833767
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

بیش از هشت هزار دانش‌پژوه در دانشگاه مجازی المصطفی تحصیل می‌کنند

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعةالمصطفی العالمیه از تحصیل بیش از هشت هزار دانش‌پژوه در دانشگاه مجازی المصطفی خبر داد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در دیدار مسئولان شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام اظهار کرد: امروز جامعة‌المصطفی ضمن پوشش تحصیلی جمعیت چشم‌گیری از دانش‌پژوهان غیرایرانی، بخش در خور توجهی از این بستر آموزشی را در عرصه تحصیلات فضای مجازی نیز فعال کرده است.

وی با بیان اینکه امروز ارتباطات دانشگاهی دنیای اسلام زمینه‌ساز فعال‌سازی دیپلماسی علمی و عمومی است، افزود: امروز چهارصد رشته و گرایش در طرح تحول آموزشی المصطفی مصوب شده است به طوری که همه مدارکی که در جامعة‌المصطفی در عرصه‌های حضوری یا مجازی صادر می‌شود، مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران است.

عباسی با اشاره به این که بیش از هشت‌هزار نفر در دانشگاه مجازی المصطفی تحصیل می‌کنند، به چشم‌اندازهای برنامه‌های دانشگاه مجازی المصطفی اشاره کرد و گفت: جامعةالمصطفی در حوزه آموزش مجازی، آموزش‌های پودمانی و تک‌درسی را نیز ارائه می‌کند و این مهم همواره مورد توجه مدیران این مجموعه قرار دارد.

رئیس جامعةالمصطفی به اهمیت بازتعریف روابط میان‌دانشگاهی در قالب‌های پودمانی و کوتاه‌مدت اشاره کرد و افزود: ظرفیت جامعة‌المصطفی در عرصه آموزش مجازی بسیار ارزشمند است و تنوع‌های ملیتی در این حوزه، سرمایه‌ای والا برای انتقال به مراکز فعال در عرصه آموزش‌های مجازی به شمار می‌رود.

المصطفی بیش از 200 تفاهم نامه با دانشگاه‌های بین المللی دنیا دارد
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به محورهای مهم همکاری دو یا چندجانبه میان‌دانشگاهی، تصریح کرد: جامعة‌المصطفی بیش از دویست تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های بین‌المللی جهان امضا و عملیاتی کرده است.

عباسی با تأکید بر این که بخشی از تفاهم‌نامه‌های همکاری جامعة‌المصطفی با مجموعه‌های دانشی جهان، فعالیت‌های مجازی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد، تصریح کرد: در حوزه همکاری دانشگاه‌های جهان اسلام باید ضمن بازشناسی محورهای مهم، ظرفیت‌های داخلی را فعال‌تر کرد.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های مختلف بین‌المللی، ظرفیت‌های بزرگی پیش روی مجموعه‌های دانشگاهی ایران قرار داده است، تصریح کرد: برای فعال‌سازی هر چه بیشتر دیپلماسی علمی و عمومی، باید از ارتباطات دانشگاهی دنیای اسلام بهترین استفاده را کرد و هیچ‌گاه از ظرفیت والای دانشگاه‌های مجازی غافل نباشیم.
انتهای پیام 

captcha