اعتراض دانشجویان کشمیر به دولت هند
کد خبر: 3834814
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

اعتراض دانشجویان کشمیر به دولت هند

گروه بین‌الملل ــ دانشجویان کشمیری مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های مختلف هند در مقابله با دعوت دولت این کشور مبنی بر حضور در ضیافت نهار عید قربان دست به اعتراض زدند.

به گزارش ایکنا از هند؛ عید قربان به مدت سه روز در هند برگزار می‌شود، در همین راستا دولت دهلی‌نو از دانشجویان کشمیری برای ضیافت نهار عید دعوت به عمل آورده بود که آنان ضمن مخالفت شدید، حضور در این مهمانی را نپذیرفتند و آن را مانند پاشیدن نمک روی زخم توصیف کردند.

دولت هند به مناسبت عید قربان،‌ ضیافت نهاری را در دانشگاه علیگر تدارک دیده بود که دانشجویان کشمیری مشغول به تحصیل در این دانشگاه آن را رد کردند و اعتراضات دانشجویی سبب لغو این ضیافت شد.

در این راستا دعوت‌نامه‌هایی برای دانشجویان کشمیری که در ایام عید قربان نمی‌توانند در منازل‌شان حضور یابند فرستاده شده بود که این دعوت در بیشتر مناطق همراه با اعتراض دانشجویان کشمیری روبرو شد.

پس از لغو قطعنامه 370 از جامو و کشمیر، سرویس‌های اینترنتی و ارتباطات تلفنی، منع رفت و آمد در جامو و کشمیر را وضع کردند و به همین دلیل خدمات اینترنت و ارتباطات تلفنی کاملاً قطع شده است.

در همین راستا دانشجویان کشمیری مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های علیگر، جواهر لعل نهرو، دانشگاه ملی اسلامی و دانشگاه‌های شهرهای دیگر هند نتوانستند در ایام عید قربان به منازل خود بروند. این دانشجویان لغو ماده 370 برای جامو و کشمیر از سوی دولت مرکزی را از همان ابتدا محکوم کردند و این تصمیم را به نفع مردم این ایالت نمی‌دانند،‌ به طوری که حقوق آنها تأمین نخواهد شد.

پس از لغو قطعنامه 370 از جامو و کشمیر، دانشجویان کشمیری که در دانشگاه علیگر هند مشغول به تحصیل هستند، پس از  برگزاری نماز عید قربان، تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

انتهای پیام

captcha