رقابت 120حافظ کل قرآن در آزمون ترنم وحی/ برگزاری نهمین همایش مدیران شعب مهد قرآن
کد خبر: 3834857
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

رقابت 120حافظ کل قرآن در آزمون ترنم وحی/ برگزاری نهمین همایش مدیران شعب مهد قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ رقابت 122 حافظ کل قرآن در یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ مهد قرآن از روز گذشته 22 مردادماه، آغاز و تا 24 مردادماه ادامه دارد.

آزمون ترنم وحیبه گزارش ایکنا؛ یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر در قرآن «ترنم وحی»، از روز گذشته، 22 مردادماه، طی بازه زمانی سه روزه و با رقابت حدود 120 نفر به میزبانی شهرهای خوانسار و گلپایگان آغاز شد.

این آزمون با قضاوت تیم‌های داوری به صورت مجزا در بخش بانوان و آقایان به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و به افرادی که 80 درصد آزمون شفاهی و کتبی را کسب کنند، گواهینامه و هدایای ویژه اعطا میشود.

بنا بر گفته محمود کریمی، معاون آموزش مؤسسه کشوری مهد قرآن «جلسه توجیهی حافظان مهد قرآن پس از پذیرش برگزار شد و سپس رقابت‌ها ازسه‌شنبه صبح، 22 مردادماه، در دو نوبت صبح و بعدازظهر در بخش بانوان انجام شد. همچنن شب گذشته نیز محفل انس با قرآن در امامزاده 17 تن گلپایگان با حضور فرماندار شهر، امام جمعه و مسئولان شهرستان‌ و استان و نماینده شهرهای گلپایگان و خوانسار در مجلس و با حضور 120 حافظ قرآن برگزار شد. در ادامه نیز برنامه بازدید از ارگ تاریخی گوگد گلپایگان انجام شد.

مدیرکمیته آموزش ستاد برگزاری آزمون ادامه داد: آزمون کتبی مفاهیم نیز صبح امروز برگزار شد و بلافاصله در سه گروه، متشکل از دو گروه بانوان و یک گروه آقایان آزمون‌های شفاهی حفظ با حضور داوران بین‌المللی چون شهریار پرهیزکار، مهدی قره شیخلو و سیدمهدی سیف در بخش داوران انجام شد و بعد از ظهر نیز جلسه هم اندیشی و تخصصی با حضور عباس سلمیی، پیشکسوت قرآنی کشورمان و مدیران و حفاظ پیرامون ارائه بحث‌های اخلاقی و سبک زندگی برگزار شد.

یادآور می‌شود، در حاشیه این آزمون نیز، نهمین همایش ستادی، تخصصی و آموزشی مدیران شعب مهد قرآن استان‌ها و کانون‌های شهرستان‌ها در حال برگزاری است که طی آن درباره نحوه تعامل مدیران شعب با نهادهای قرآنی ـ فرهنگی استان‌ها به منظور بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌ها و همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌های آموزش حفظ و بیان نقطه نظرات و بهره‌مندی از تجربیات نو و تازه مدیران برای جذب حداکثری مخاطبان و تشریح برخی از مباحث آموزشی ـ اداری و تشکیلاتی مهد قرآن، بحث و تبادل نظر می‌شود.

همچنین مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم صبح امروز، 23 مردادماه در همایش مدیران به نکاتی درباره تعامل مهد قرآن و سازمان دارالقرآن اشاره و بر تعامل مدیران با ادارات سازمان تبلیغات اسلامی استان‌ها تأکید کرد.

لازم بذکر است، مهد قرآن دو همکاری با سازمان دارالقرآن در اجرای طرح‌ها دارد؛ یکی اجرای جشنواره آیه‌ها با موضوع حفظ سه جزء و دیگری برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی حفظ قرآن است.  

همچنین آیین‌ اختتامیه یازدهمین دوره آزمون ترنم وحی، فردا، 24 مردادماه از ساعت 9 تا 11 صبح با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاونت قرآن و عترت ارشاد در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha