چاپ ۶ عنوان کتاب تا پایان سال‌جاری در همدان
کد خبر: 3834908
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

چاپ ۶ عنوان کتاب تا پایان سال‌جاری در همدان

گروه فرهنگی ــ مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان گفت: ۶ عنوان کتاب در دست چاپ است که تا پایان سال‌جاری از این آثار رونمایی می‌شود.

چاپ 6 عنوان کتاب تا پایان سال‌جاری در همدانمریم زندی، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: 6 عنوان کتاب در دست چاپ است که تا پایان سال‌جاری از این آثار رونمایی می‌شود.

وی افزود: 9 داستان از 9 نویسنده همدانی با عنوان «موسیقی دیوارها»، یکی از آثار در دست چاپ است که در این کتاب داستان‌هایی با موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و موضوعات آزاد برای نوجوانان گردآوری شده است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان با اشاره به اینکه کتاب «موسیقی دیوارها» در مراحل پایانی کار خود است، اضافه کرد: بهناز ضرابی‌زاده، علی‌اصغر عزتی‌پاک و محمدرضا یوسفی از نویسندگان این کتاب هستند.

زندی ادامه داد: مجموعه شعر کودک با عنوان «فرشته‌های برف» در قالب 12 شعر کودک، سروده مریم زرنشان است که تا پایان سال جاری به چاپ می‌رسد.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان بیان کرد: «داستان تصویری خردسال» شامل مجموعه 4 جلدی از داستان‌های تصویری است که به قلم فرزانه رحمانی یکی از نویسندگان خوب همدان تألیف شده و در مرحله تصویرگری است.

وی ابراز کرد: مجموعه شعر نوجوان سروده حجت یحیوی با عنوان «کاشکی اجازه داشتم» شامل ۲۴ شعر کوتاه نوجوان و « غمگسار فرمانروا» شامل مجموعه حکایت‌های قدیمی است که به همت علیرضا ذکاوتی قراگوزلو بازنویسی شده است و مراحل آماده سازی جهت چاپ را می‌گذراند.

زندی بیان کرد: کتاب «مجموعه رباعی‌های استان همدان» شامل آثار جمعی از شاعران متولد 57 به بعد همدان، یکی دیگر از آثار در دست چاپ است که به کوشش حجت یحیوی جمع‌آوری شده و در مراحل پایانی کار خود است.

این شاعر همدانی با اشاره به اینکه برخی کتاب‌ها در این حوزه به چاپ دوم رسیده است، افزود: کتاب «امروز من شاعر شدم» شامل اشعار 22 شاعر همدانی در قالب 65 شعر از جمله آثاری است که به چاپ دوم رسیده است.

وی ادامه داد: این کتاب در سه بخش خردسال، کودک و نوجوان جمع‌آوری شده است که چاپ اول آن در سال 93 و چاپ دوم در سال 95 بوده است.

زندی اظهار کرد: مجموعه شعر «احترام گل‌ها» اثر غلامرضا بکتاش، مریم زندی و شهلا شهبازی‌ حسابی و از تولیدات سال ۱۳۹۰ حوزه هنری، همدان نامزد شانزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس شد.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اشاره‌ای به دیگر برنامه‌های این مجموعه داشت و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی بلند و کوتاه مدت در حوزه شعر و داستان و نقد پیش و پس از چاپ کتاب از دیگر فعالیت‌های ادبی این واحد است.
انتهای پیام

captcha