جشنواره کتابخوانی رضوی؛ تجلی امید به آینده‌ای روشن
کد خبر: 3835152
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
صالحی با صدور پیامی بیان کرد:

جشنواره کتابخوانی رضوی؛ تجلی امید به آینده‌ای روشن

گروه ادب ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی به اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، این جشنواره را تجلی امید به آینده روشن و کتابخوان ایران بصیر و ولایت‌مدار دانست.

جشنواره کتابخوانی رضوی تجلی امید به آینده روشن استبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارشاد؛ سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی به آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که از صبح امروز، پنجشنبه ۲۴ مرداد در مشهد آغاز شده، این جشنواره را، تجلی امید به آینده روشن و کتابخوان ایران بصیر و ولایت مدار دانست.
متن پیام صالحی به شرح زیر است:
«بوستان سرسبز کتاب آن هنگام که نسیم جانفزای معارف اهل بیت(ع) در آن می‌پیچد و جلوه‌ای از ظرایف سیره و سنت آن عزیزان خدا را متبلور می‌سازد، برکتی صدچندان می‌یابد، بدان‌گونه که عطر آسمانی آن از جسم و جان خوانندگان استشمام و در رفتار عملی آنان متجلی می‌شود.
جشنواره‌های مروج کتابخوانی، فرصتی ارزشمند برای پیوند عموم مردم با «یار مهربان» اندیشه‌های بشری است و زمانی که با آموزه‌های اصیل مذهبی آمیخته شوند، شکوه صدچندان می‌یابند.
جشنواره کتابخوانی رضوی که مفتخر و معطر به نام و یاد نورانی هشتمین اختر تابنده آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی‌الرضا(علیه آلاف التحیه و الثناء)، خواهر گرانقدرشان، حضرت فاطمه معصومه(س) و فرزند برومندشان، حضرت جواد(ع) است، در قلوب ارادتمندان و عاشقان اهل بیت(ع) در سراسر ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای یافته است. پشتوانه پرافتخار شرکت عاشقان آن امام همام به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان در ادوار مختلف این جشنواره به ویژه نهمین دوره، با مشارکت بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر، بیانگر اوج ارادت و میهمان نوازی شایسته ایرانیان از اهل بیت پیامبر(ص) است و نشان از اشاعه سیره فرهنگی و علمی ایشان دارد.
نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، تجلی امید به آینده روشن و کتابخوان ایران بصیر و ولایت‌مدار است.
یکایک دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، بالاخص کتابداران عزیز در اقصی نقاط کشور، شایستگی آن را داشته‌اند که در شهر و دیار خویش به افتخار خدمتگزاری حضرت ثامن‌الحجج(ع) نائل شوند و در دایره بزرگ خادمان رضوی قرار گیرند. به همه شما عزیزانم در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خداقوت می‌گویم و ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، که آغاز آن مظهر عبودیت و شکوفایی ایمان و خاتمه آن ثمره نبوت و اکمال دین است، برایتان در این مسیر نورانی، عزت و سربلندی آرزومندم».
انتهای پیام
captcha