«آداب سیر و سلوک» در هند منتشر شد
کد خبر: 3835332
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

«آداب سیر و سلوک» در هند منتشر شد

گروه بین‌الملل ــ کتاب «آداب سیر و سلوک» نوشته میرزا شبیر علی شیرازی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حیدرآباد هند در این کشور منتشر شد.

به گزارش ايكنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ کتاب «آداب سیر و سلوک» در 111 صفحه و 24 بخش توسط میرزا شبیر علی شیرازی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حیدرآباد هند و با همكاری خانه فرهنگ ایران در بمبئی تألیف شده است.

محسن آشوری، وابسته فرهنگی ایران در بمبئی در پیشگفتار این کتاب با اشاره به سیر و سلوک الهی و تقرب به ذات خداوند یکتا آورده است: سیر و سلوک بیانگر نیل به مقام الهی است، به عبارتی سالک الی الله فقط رسیدن به این مقام را می‌طلبد و برای این مهم هیچ راهی جز اطاعت از خداوند منان و پیامبر اعظم(ص) و اولی الامر(ع) وجود ندارد. اکنون برای تحقق این امر و قرارگرفتن در وادی کشف و شهود حقیقت، باید از طریق تهذیب نفس و عدم وابستگی به دنیا و امور دنیوی تلاش کرد و انسان سالک باید تنها دل را در گرو ذات حق قرار دهد و تقویت ایمان به خدا و قیامت در این مسیر باید سرلوحه فعالیت وی باشد.

مؤلف در مقدمه این کتاب با اشاره به آیه 110 سوره کهف چنین عنوان می‌کند: سیر و سلوک و عرفان عملی و مهاجرت به سوی خداوند مسئله مهم و جذابی است که هم انسان را به طرف خود جلب می‌کند و هم اینکه از جهت عقل و برهان هم قطعاً انسان باید متوجه به آن باشد، در قرآن مجید و احادیث معصومین(ع) به مسئله لقاء الله و لقاء الرب اشاره شده است.

بخش اول کتاب با ترجمه واژه سیر و سلوک در فرهنگ نامه دهخدا آغاز می‌شود و سیر و سلوک، سفارش‌های پیش از آغاز سلوک، چشم‌انداز سیر و سلوک، ماهیت سیر و سلوک، ضرورت سیر و سلوک، ثمرات سلوک و سفر در سیر و سلوک از عناوین بخش‌های مختلف این کتاب است.

انتهای پیام

captcha