مقاومت جهادی با الگوگیری از مکتب علوی
کد خبر: 3835583
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
امام جمعه خوشاب بیان کرد:

مقاومت جهادی با الگوگیری از مکتب علوی

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی با تأکید بر پیاده‌سازی مقاومت جهادی در گام دوم انقلاب در بخش‌های مختلف نظام اسلامی گفت: اگر در مکتب حضرت علی(ع) هستیم نباید برخی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را امروز شاهد باشیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی، امام جمعه خوشاب، 25 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه سلطان‌آباد مرکز این شهرستان با تأکید بر ترویج و برگزاری جشن عید غدیر در روستاها و شهرستان‌ها با اشاره به مظلومیت حضرت علی(ع)، گفت: اگر عید غدیر به درستی گرامی داشته می‌شد بعد از شهادت ایشان در محراب نماز برخی نمی‌گفتند آیا حضرت علی(ع) نماز می‌خواند.
وی با تأکید بر ارج نهادن عید غدیر و اطعام مسلمانان در روز عید غدیر، ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال 69، بیان کرد: زندگی ما و تفکر شخصی و اداری ما باید برگرفته از مکتب و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان خوشاب با بیان اینکه ما بعضی از مواقع اگر از فسادهای اخلاقی و اقتصادی می‌شنویم علتش دوری از سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، تصریح کرد: ما نتوانسته‌ایم سیره و سبک زندگی حضرت علی(ع) را در زندگی خودمان پیاده کنیم.
خطیب جمعه خوشاب با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) بیان کرد: تمام اسرار کلمات الهی در تمام کتب الهی در قرآن آمده، و کل اسرار قرآن در سوره حمد است.
وی با تأکید بر اینکه اگر در مکتب حضرت علی(ع) هستیم نباید برخی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد امروز شاهد باشیم و نباید فساد اداری و فساد جزایی را ببینیم، گفت: از دستگاه قضا خواستار جدیت در مبارزه با فساد اقتصادی هستیم.
حجت‌الاسلام دهقانی با اشاره به اینکه اگر مسئله مکتب امیرالمؤمنین(ع) برای ما حل شود و رهرو آن امام باشیم در زندگی روزمره مشکلی نخواهیم داشت، افزود: علت مشکلات امروزی این است که از فرهنگ امیرالمؤمنین علی(ع) خیلی دور هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از فرهنگ‌های آن حضرت ایستادگی در برابر مشکلات با مقاومت جهادی است، بیان کرد: مقاومت جهادی فقط در عرصه اقتصادی نیست و اگر قرار است بیانیه گام دوم رهبری را تبیین کنیم فقط و فقط باید مقاومت جهادی را در عرصه‌های مختلف نظام در دستور کار قرار بدهیم.
خطبب جمعه خوشاب با بیان اینکه آمریکا و اروپا معجزه‌گر نیستند و مشکلات ایران را خود مردم باید حل کنند، افزود: در خبرها آمده که والدین آمریکایی برای فرزندان خودشان دل‌نگران هستند و از کیف‌های ضد گلوله برای فرزندان‌شان استفاده می‌کنند در حالی که امنیت در ایران در بالاترین وضعیت قرار دارد.
وی با بیان اینکه پیشرفت ایران در بخش نظامی مدیون فعالیت گروه‌های جهادی است، گفت: چرا در بخش‌های دیگر باید وابسته به خارج باشیم.
امام جمعه خوشاب با تشکر از حرکت گروه‌های جهادی شهرستان خوشاب و انتقاد از عدم انعکاس اخبار فعالیت‌های گروههای جهادی گفت: انعکاس اخبار این گروه‌های جوان و دلداده نظام بقیه مردم را نیز تشویق می‌کند.
وی با اشاره به تقویت روحیه جهادی در مدیران ادارات و سازمان‌ها، بیان کرد: تقویت و حمایت از نیروهای جهادی در دستور کار مدیران قرار بگیرد و حل مشکل گروه‌های جهادی را در اولویت قرار بدهند.
علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام
captcha