ضرورت تقویت خدمات تسهیلاتی در مرزهای ایران برای زائران اربعین
کد خبر: 3835976
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
صدراعظم نوری تبیین کرد؛

ضرورت تقویت خدمات تسهیلاتی در مرزهای ایران برای زائران اربعین

گروه جامعه ــ رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر تهران معتقد است باید تسهیلاتی را در مرزهای ایران فراهم کنیم تا خدمات مطلوبی از نظر حمل و نقل، اسکان و ... به زائران اربعین ارائه شود.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‎وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اقدامات و برنامه‎های شورای شهر تهران برای اربعین سال جاری، گفت: اربعین یکی از مناسبت‌های مذهبی و با اهمیت در کشور است و باید هر اقدامی را که در توان داریم برای اجرای باشکوه‌تر این مراسم انجام دهیم.

وی ادامه داد: در خصوص برنامه‏ های اربعین منتظر پیشنهاداتی از سوی شهرداری تهران هستیم تا شورا روی این پیشنهادات نظر دهد. شهرداری تهران در حال حاضر اقداماتی را در این خصوص انجام داده است و تدارکاتی را در این خصوص دارد.

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در رابطه با اربعین در هر موردی که نیاز به مصوبه شورای شهر و یا اعتبارات و مصوبه باشد، شهرداری ارائه می‌دهد تا در قالب لایحه مورد بررسی قرار گیرد، اما هنوز چیزی به شورا در این موضوع ارائه نشده است و معاونت خدمات شهری پیشنهادی را در مورد چگونگی حمایت شهرداری تهران از اربعین و نحوه خدمت‌رسانی به آن نداشته است.

نوری با تأکید بر اینکه اگر پیشنهادی در خصوص مراسم اربعین وجود داشته باشد، با کمیسیون مربوطه مطرح می‌کنند، به ایکنا گفت: در حال حاضر در جریان اقداماتی که به تازگی شهرداری در این رابطه آغاز کرده، هستم اما هنوز به اطلاع شورا نرسیده است.

وی با بیان اینکه باید جنبه مردمی موضوع اربعین و خدمات‎رسانی به آن‎ را حفظ کنیم، به ایکنا گفت: مناسبت‌های دینی و ارزشی باید جنبه مردمی داشته باشند و از حالت دولتی‌شدن، رسمی شدن و دستوری شدن خارج شوند، همانطور که در طول تاریخ اینگونه بوده اند.

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تلاش می‌کنیم تسهیلاتی را در داخل کشور برای موضوع اربعین فراهم کنیم. این موضوع قطعا یکی از مأموریت‌های شهرداری تهران است که خدماتی را به زائران ایرانی ارائه دهد، اما مواردی وجود دارد که جز وظایف ما نیست و داخل خاک عراق مدیریت می‎شود؛ این موارد از حیطه وظایف و اختیارات شورای شهر خارج است.

نوری با اشاره به اینکه باید تسهیلاتی را در مرزهایمان فراهم کنیم تا خدمات مطلوبی از نظر حمل و نقل، اسکان و ... به زائران اربعین ارائه شود، به ایکنا گفت: همچنین تلاش‌هایی انجام می‌شود که این مراسم در ایران و در مرز‌های کشور به خوبی انجام شود.

انتهای پیام
captcha