ضرورت انجام اقدامات ایجابی از سوی پلیس در فضای مجازی
کد خبر: 3835978
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
سردار اشتری تصریح کرد؛

ضرورت انجام اقدامات ایجابی از سوی پلیس در فضای مجازی

گروه فناوری اطلاعات ــ فرمانده نیروی انتظامی به حضور و فعالیت افراد در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: آمار حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی که از سوی شورای عالی فضای مجازی اعلام شده رقم قابل توجهی است؛ اقدامات سلبی برای ما مشخص است و روزمره با آن سر و کار داریم ولی باید مشخص کرد که در این فضا چه فعالیت‌های ایجابی را می‌توان انجام داد.

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در گفت‎وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اقدامات پلیس برای حفظ امنیت و سالم‌سازی فضای مجازی، گفت: رشد فضای سایبری و مجازی در کشور یک حرکت سریع بود و به تناسب آن باید آمادگی بیشتری برای استفاده از فرصت‌ها و همچنین پیشگیری و مقابله با تهدید‌ها داشته باشیم.
 
وی افزود: باید در مرحله اول اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه انجام شود و در مرحله بعدی اقدامات مقابله‌ای را در دستور کار قرار دهیم تا بتوان فضای مجازی در کشور را فضایی امن کرد و مردم بتوانند با احساس امنیت از این فضا استفاده کنند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در جایی که احساس شود فضای مجازی موجب آسیب ‌رساندن به مردم و خانواده‌ها می‌شود، دستگاه‌های دولتی باید اقدامات پیشگیرانه در مقابله با این آسیب را انجام دهند و نمی‌توان بی‌تفاوت گذشت. البته به موازات پیشرفت فضای مجازی، ناجا هم با مصوبه دولت وقت پلیس فتا را راه‌اندازی کرد و در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی را در اجرای مأموریت‌های پلیس فتا شاهد بودیم.

سردار اشتری در ادامه به حضور و فعالیت افراد در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و به ایکنا گفت: آمار حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی که از سوی شورای عالی فضای مجازی اعلام شده رقم قابل توجهی است؛ لذا باید مشخص کنیم که اقدامات ایجابی چه باید باشد؛ اقدامات سلبی برای ما مشخص است و روزمره با آن سر و کار داریم و نسبتاً مسلط بر آن هستیم، ولی باید مشخص کرد که در این فضا چه کار ایجابی می‌توان انجام داد.

وی اظهار کرد: فضای مجازی ضمن اینکه نوعی فرصت است، تهدید هم به حساب می‌آید. باید فضای مجازی در داخل کشور مانند همه کشور‌ها مدیریت شود. در این زمینه باید اینترنت ملی را با جدیت دنبال کنیم تا بتوانیم از آسیب‌ها و تهدیدها جلوگیری کنیم. اگر به این مرحله و درجه دست پیدا کنیم قطعاً از دغدغه‌های خانواده‌ها در مواجهه با آسیب‌های این فضا کاسته می‌شود.

انتهای پیام
captcha