برگزاری چهارمین جشنواره آوای ایرانی با مناجات‌خوانی
کد خبر: 3836459
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

برگزاری چهارمین جشنواره آوای ایرانی با مناجات‌خوانی

گروه هنر ــ چهارمین جشنواره موسیقی ملی «آوای ایرانی» با «مناجات‌خوانی»، «تصنیف‌خوانی» و «آواز» در دلیجان برگزار می‌شود.

برگزاری چهارمین جشنواره آوای ایرانی با مناجات‌خوانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی چهارمین دوره جشنواره ملی «آوای ایرانی»؛ این جشنواره به صورت منطقه‌ای و با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مرکزی، اصفهان، قم، البرز، لرستان، چهارمحال بختیاری و کاشان در شهرستان دلیجان در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۳۰ و ۳۱ مردادماه در دلیجان برگزار می‌شود. این جشنواره شامل ۴ مرحله تصنیف‌خوانی، آوازخوانی با ساز و بدون ساز و مناجات‌خوانی است.

کورش فتاحی، دبیر اجرایی این جشنواره درباره آثار این دوره از جشنواره گفت: ۱۱۰ اثر در چهار موضوع از جمله، «مناجات‌خوانی»، «تصنیف‌خوانی»، «آواز بدون ساز» و «آواز همراه با ساز» به دبیرخانه انجمن ارسال شد که پس از انجام داوری مرحله اول، برگزیدگان بخش‌های گوناگون رقابتی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

وی افزود: چهارمین دوره این جشنواره به صورت رقابتی و در سطح مطلوب و قابل قبولی برگزار می‌شود و اساتید برجسته موسیقی کشور، چون مهدی بهزادپور، سیاوش برهانی، پوریا اخواص و حسین علیشاپور؛ آثار نهایی این دوره از جشنواره را داوری می‌کنند.

فتاحی ادامه داد: مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره منطقه‌ای «آوای ایرانی» عصر پنجشنبه ۳۱ مردادماه، در سالن مهر هلال احمر شهرستان دلیجان در استان مرکزی با اجرای کنسرت استاد کیوان ساکت و بهنام ابوالقاسم و حضور هنرمندان برجسته‌ای همچون احمد مراتب، حسن منصوری، اسرافیل شیرچی، سهیل محمودی، فروغ بهمن‌پور و فاضل جمشیدی و همچنین مسئولان و مدیران کل استانی به شکل شایسته‌ای برگزار خواهد شد.

در حاشیه این مراسم همچنین از شخصیت علمی و فرهنگی پروفسور حمیدرضا شاپوری از شهروندان شهرستان دلیجان که در عرصه جراحی، تحقیق و تدریس، شهرت بین‌المللی دارند تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام

captcha