جریان‌سازی ارزش‌های جنگ ‌تکلیف همگانی است
کد خبر: 3836557
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

جریان‌سازی ارزش‌های جنگ ‌تکلیف همگانی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه برای توسعه، ترویج و جریان‌سازی یک ارزش بدون ساختارسازی نمی‌توان کاری انجام داد، اظهار کرد: ساختارسازی به معنای مراقبت و محافظت از ارزش‌های دفاع مقدس است که امروز حفظ، توسعه و جریان‌سازی ارزش‌های جنگ یک تکلیف همگانی است.

جریان‌سازی ارزش‌های جنگ یک تکلیف همگانی استبه گزارش ایکنا از همدان، سردار مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، امروز، 30 مردادماه در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس همدان، با بیان اینکه دفاع مقدس همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: شکی نیست که دفاع مقدس انبساط و قرینه عاشورا است و همه اتفاقاتی که در دفاع مقدس ما افتاده در عاشورا نیز رخ داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با ابراز اینکه اراده خداوند در بزرگ کردن این کشور است، اظهار کرد: نیاز به بازبینی دوران دفاع مقدس وجود دارد با توجه به اینکه تا سه دهه بعد از انقلاب چالش‌هایی داشتم چاره‌ای نیست به جز اینکه گفتمان دفاع مقدس را شروع کنیم.

سردار ظفری دفاع مقدس را یک کار همگانی و جمعی دانست و افزود: امروز حفظ، توسعه و جریان‌سازی ارزش‌های جنگ یک تکلیف همگانی است در این صورت کسی نمی‌تواند این جریان را تخریب کند و اقداماتی چون راهیان نور یک‌ امر و فرایند ملی است و همه باید برای آن تلاش کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تأکید بر اینکه همه ابعاد جنگ را باید معرفی کنیم، اظهار کرد: جنگ مانند یک فرش نفیس است و به جز رنگ و لعاب آن تار پودهای زیادی دارد اگر می‌خواهیم از جنگ‌ بگوییم باید با نگاهی جدید به همه نقش‌ها و ابعاد آن بپردازیم‌.

وی افزود: باتوجه به ترکیب مدیریتی استان شرایط رسیدن به هدف‌گذاری‌ها در استان بیشتر از هر زمانی فراهم است و باید فرصت‌ها را غنمیت بشماریم.

ظفری با بیان اینکه جهت توسعه، ترویج و جریان‌سازی یک ارزش بدون ساختارسازی نمی‌توان کاری انجام داد، اظهار کرد: ساختارسازی به معنای مراقبت و محافظت ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: مراسم‌ هفته دفاع مقدس با تغییراتی در ۳۸ عنوان برنامه اجرا خواهد شد و همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی همایش سراسری مجمع پیشکسوتان در همدان نیز برگزار می‌شود.

ظفری یادآور شد: شرایط ایجاد سالنامه دفاع مقدس از اقدامات همه دستگاه‌ها وجود دارد و بایستی عملکرد خود را به صورت مستند ارائه دهند.

فرهنگ دفاع مقدس

سردار ظفری اظهار کرد: استان همدان در ذهن مقام معظم رهبری و مسئولین به عنوان یک قطب فرهنگی شناخته و شرایطی فراهم شده تا جهاد و نهضتی در این حوزه داشته باشیم.

در این نشست مصطفی آزادبخت، معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری همدان با اشاره به سخن شهید بهشتی، «خون دل خوردن به مراتب بالاتر از خون دادن است»، اظهار کرد: دفاع مقدس فضای ایثار و گذشت بود و شهدا خون دادند اما رسالت ما در حال حاضر سنگین‌تر است و باید با خون دل خوردن برای ارزش‌های دفاع مقدس پایبند باشند.

وی گفت: اکنون که در جنگ اقتصادی و روانی با دشمن هستیم، فرهنگ دفاع مقدس یاری کننده خواهد بود.

معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری همدان در آستانه بزرگداشت سی‌و‌نهمین سالگرد دفاع مقدس بیان کرد: تمام داشته‌های ما از شهدا است و با استفاده از حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ انقلابی، ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی می‌توانیم به اهداف والای انقلاب دست یابیم.
انتهای پیام

captcha