نوجوانان حاضر در هیئت‌های مذهبی، طبل‌زن و‌ سنج‌زن تربیت نشوند
کد خبر: 3837202
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹

نوجوانان حاضر در هیئت‌های مذهبی، طبل‌زن و‌ سنج‌زن تربیت نشوند

گروه معارف – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب تکلیف کردند که مداحان، روحانیان و هیئات مذهبی موضوع خانواده را یکی از اولویت‌های مهم قرار دهند، گفت: جوانان و نوجوانان حاضر در هیئت‌های مذهبی را طبل‌زن و‌ سنج‌زن تربیت نکنید؛ چراکه باید از این ظرفیت برای انتقال مفهوم اصلی عاشورا استفاده کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر قربان‌پور، مدیر‌‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، شامگاه روز گذشته، دوم شهریور در همایش طلایه‌داران محرم که در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، لزوم پرداختن به منویات مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار داد و گفت: کیفیت سوگواری، عزاداری و سینه‌زنی باید جدی گرفته شود، توصیه اکید رهبر انقلاب این است که در مراسم عزاداری به محتوا بیشتر دقت شود و این مهم باید مورد توجه همه مسئولان هیئات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب تکلیف کردند که مداحان، روحانیان و هیئات مذهبی، موضوع خانواده را یکی از اولویت‌های مهم قرار دهند، بیان کرد: دنیای اسلام با دشمنی غرب و آمریکا در معرض خطر گسست خانواده قرار دارد؛ چراکه دنیای غرب گسست نظام جریان زندگی را در نظر دارد.

حجت‌الاسلام قربان‌پور اظهار کرد: در دنیای غرب اروپا و آمریکا با قرار گرفتن در کنار یکدیگر قوانینی را به تصویب می‌رسانند که خانواده در آن هیچ جایگاهی ندارد، دنیای غرب و دشمنان اسلام برای فروپاشی هویت خانواده در اسلام و جوامع اسلامی دست به دست هم داده و از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنند.

این مقام مسئول جدی گرفتن کانون خانواده را از اولویت‌های مهم برشمرد و گفت: غربی‌ها با توسعه کانون خانواده اسلامی مخالف هستند و قصد دارند با هر ترفندی که شده است از اعتلای هویت خانواده جلوگیری کنند. نرخ فرزند‌آوری در کل کشور 8.1 است که اگر به همین شکل پیش برویم در ۳۰ سال آینده جامعه ما جزو جامعه‌های پیر محسوب می‌شود.

وی ولایت‌مداری در کشور را از دیگر اولویت‌های مهم دانست و بیان کرد: ولایت حرف اول را در کشور می‌زند، دیگران توطئه می‌کنند‌ به ولایت خدشه وارد کنند اما با عمل به فرامین رهبری اجازه این خدشه وارد کردن را نمی‌دهیم. تشریح بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند به توسعه ابعاد تعریف شده برای ۴۰ سال آینده کشور کمک کند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور ترویج سبک زندگی اسلامی را از مباحث مورد توجه دانست و بر ضرورت پرداختن به تمدن‌سازی اسلامی به‌عنوان دیگر مطالبه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تأکید کرد و افزود: با تمدن‌سازی اسلامی خواهیم توانست دنیا را به سمت اسلامی شدن و مهدویت پیش ببریم؛ لذا در جریان تمدن‌سازی اسلامی باید به مهدویت توجه ویژه‌ای شود.

این مقام مسئول لزوم‌ برپایی کارگاه‌هایی با موضوعات مختلف را متذکر شد و افزود: با جوانان و نوجوانان دستوری صحبت نکنید، جوانان و نوجوانان حاضر در هیئت‌های مذهبی را طبل‌زن و‌ سنج‌زن تربیت نکنید؛ چراکه باید از این ظرفیت برای انتقال مفهوم اصلی عاشورا استفاده کرد.

انتهای پیام

captcha