عمل به آموزه‌های قرآن، پرداختن به بی‌نهایت‌طلبی انسان است
کد خبر: 3837790
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

عمل به آموزه‌های قرآن، پرداختن به بی‌نهایت‌طلبی انسان است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور همدان، گفت: عمل به آموزه‌های قرآن کریم اتصالی بین بی‌نهایت‌طلبی انسان و رسیدن به خواسته‌های درونی و معنوی در روز معاد است.

عمل به آموزه‌های قرآن پرداختن به بی‌نهایت‌طلبی انسان استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین رضا محمدی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور همدان، روز گذشته، 4 شهریورماه در مراسم افتتاحیه بیست‌وسومین مسابقات جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان همدان، گفت: محدودیت و توقف‌گاه در انسان وجود ندارد و انسان همیشه به‌دنبال آزادی مطلق است.

وی گفت: انسان‌ها دارای روحیه نهایت‌طلبی هستند که یکی از دلایل وجود اثبات معاد همین ویژگی انسان‌هاست، انسان برای رسیدن به بی‌نهایت درخواست‌های درونی ـ دینی خود نیازمند یک نظام‌نامه‌ای است تا ظرفیت اتصال به بی‌نهایت را پیدا کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور همدان با اشاره به اینکه خداوند نظام‌نامه‌ای برای رسیدن انسان‌ها به بی‌نهایت‌طلبی خود تدوین کرده است، بیان کرد: نظام‌نامه‌ای که خداوند برای انسان‌ها تدوین کرده است همان قرآن کریم است که کتابی الهی با دستورات دینی و کامل است.

محمدی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قرآن کریم را باید زندگی کرد نه‌تنها تلاوت، توضیح داد: شرکت در این‌چنین مسابقاتی سبب ارتقای کیفی در فهم آموزه‌ها و دستورات الهی و رسیدن به بی‌نهایت‌طلبی خواهد بود، انسان‌ها در پرتو قرآن کریم رشد پیدا خواهند کرد.

همچنین صادق ذوقی‌احسان، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور همدان اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه و اولویت دانشگاه پیام نور، مباحث قرآنی است.

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه هرچه داریم از قرآن است، گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به زمینه و فضای مناسبی که در سطح استان‌ها و مراکز و واحدها دارد، مهم‌ترین دغدغه و اولویت فرهنگی خود را پرداختن به مسائل قرآنی قرار داده است.

ذوقی‌احسان افزود: از دی‌ماه سال گذشته که ثبت‌نام بیست‌وسومین جشنواره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور آغاز شد این دانشگاه جایگاه سوم را از لحاظ ثبت‌نام دانشجویان کسب کرد.

وی با اشاره به برگزاری بخش آوایی مسابقات در 4 شهریورماه، بیان کرد: مسابقات بخش معارفی (کتبی) 11 شهریورماه به‌صورت مرکزی و آزمون آنلاین برگزار خواهد شد. نفرات برگزیده بخش آوایی سطح استانی مسابقات پس از داوری گزارش‌های مصور به استان کرمان برای مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

ذوقی‌احسان ضمن معرفی داوران این دوره از مسابقات، افزود: داوران بخش آوایی بانوان، زهرا شعبانی در رشته تجوید، پری عواطفی در رشته حسن حفظ، وقف و ابتدا و خدیجه خدابنده‌لو در رشته صوت و لحن هستند. حسن حسین‌زاده در رشته حفظ و دعا و مناجات‌‌خوانی، مجتبی جمالی و سلطان در بخش صوت و لحن آقایان به داوری خواهند پرداخت.

انتهای پیام

captcha