اولین واکنش دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به شایعاتی درباره انحلال صندوق مشارکت
کد خبر: 3839651
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

اولین واکنش دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به شایعاتی درباره انحلال صندوق مشارکت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اولین اظهارات خود را پس از انتشار شایعاتی مبنی بر انحلال صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی و آخرین وضعیت بودجه قرآنی مطرح کرد.

چهارشنبه //////////// اولین اظهارات دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مورد انحلال صندوق مشارکت

اواخر تیرماه امسال بود که ایکنا در گزارشی از تلاش عده‌ای از ذی‌نفعان برای انحلال صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد، گزارشی که سکوت مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی در برابر آن نشان داد که نه تنها این موضوع در حد شایعه نبوده، بلکه شائبه‌های این انحلال بسیار جدی است.

بر همین اساس صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، سه سال قبل پس از پیگیری‌های بسیار زیاد تشکیل و ارکان آن نیز بلافاصله راه‌اندازی شد تا پس از این، بودجه قرآنی از طریق این صندوق به دستگاه‌ها اختصاص یابد. کم‌ترین دستاورد تشکیل این صندوق نسبت به سال‌های قبل از آن منظم شدن پرداخت بودجه به دستگاه‌ها بود.

حالا و چند هفته بعد از انتشار این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، طی گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار ایکنا، درباره اخباری که از انحلال صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی منتشر شده است، گفت: صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با قدرت به فعالیت خود ادامه خواهد داد و تصمیمی مبنی بر انحلال یا انتقال این صندوق اتخاذ نشده است.

وی همچنین به این سؤال که بحث انحلال تا کنون مطرح شده است یا خیر، پاسخی نداد و بر این موضوع که صندوق به فعالیت خود ذیل شورای توسعه ادامه خواهد داد، تأکید کرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره وضعیت بودجه قرآنی در سال 98، به پیگیری این امر و برگزاری جلسات اشاره کرد و افزود: طی روزهای آینده جلساتی با وزیر اقتصاد و امور دارایی و دیگر مدیران و مسئولان اقتصادی در رابطه با همین موضوع برگزار می‌شود که امیدوارم نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام 

captcha