هم‌سویی مسجد و بازار در فرهنگ اسلامی
کد خبر: 3840162
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

هم‌سویی مسجد و بازار در فرهنگ اسلامی

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: آنچه از قدیم در فرهنگ ما وجود داشته، گره خوردن مسجد، بازار و حوزه بوده است.

هم‌سویی مسجد و بازار در فرهنگ اسلامیبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان همدان امروز 13 شهریورماه  در جمع اعضای خیریه ترنم بازار همدان با تشکر از اقدامات خیر خواهانه این نهاد اذعان کرد: آنچه از قدیم در فرهنگ ما وجود داشته گره خوردن بازار با مسجد و حوزه بوده است.
وی افزود: این یعنی توجه و خیر خواهی در دل بازار بوده و کماکان نیز ادامه دارد و حتی گاهی از مواقع یک بازاری یک منطقه را از نظر مالی مدیریت می کرده است.
امام جمعه همدان با اشاره به فعالیت های خیریه ترنم بازار اظهار داشت: حرکت شما نشان از آن دارد که همان فرهنگ خوبی که در گذشته در بازار وجود داشته کماکان نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در سیره بازاریان توجه به مسائل اجتماعی یکی از اصلی ترین و رایج ترین موضوعاتی بوده و همراهی و کمک های شما انصافا جای تقدیر و تشکر دارد که ثابت کرده اید این تفکرات زنده است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به این که در روایات و احادیث ما خدمت به خلق و توجه به دیگران بسیار سفارش شده است یادآور شد: علیرغم همه کمبودها و مشکلات در بازار و در عرصه اقتصادی حضور شما تاکیدی بر پویایی همان فرهنگ گذشته بازار دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه موضوع مالیات یکی از اساسی ترین مشکلات بازاریان می باشد عنوان کرد: در بحث مالیات نیازمند بررسی مشکلات اصناف به صورت جدی هستیم.
حجت الاسلام شعبانی یادآور شد: پیشنهاد ایجاد کارگروهی بین بازار و اداره مالیات پیشنهاد قابل توجهی است که می تواند بسیار از مشکلات را در این زمینه بر طرف کند.
وی تاکید کرد: با ایجاد این کارگروه می توان امیدوار بود که فشار از روی برخی از بازاریان برداشته شود چرا اگر خدای نکرده در حق کسی جفا صورت گیرد و مالیات اضافه دریافت شود، شرعا اشکال دارد به این دلیل که آن مالیات تبدیل به حقوق کارمند می شود و پس از آن نیز دردسر های زیادی را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha