کاهش آسیب‌های عزاداری با فرهنگ‌سازی میسر است/ فعالیت یک شرکت هرمی در محلات
کد خبر: 3840474
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷

کاهش آسیب‌های عزاداری با فرهنگ‌سازی میسر است/ فعالیت یک شرکت هرمی در محلات

گروه اجتماعی - دادستان عمومی و انقلاب محلات اظهار کرد: از متولیان امور فرهنگی انتظار می‌رود با شیوه‌های فرهنگی در این ایام، شیوه‌های عزاداری صحیح را برای مردم بیان کنند چراکه نور سید‌الشهداء(ع) هر روز در حال گسترش است و ایام محرم فرصت خوبی است که اهداف قیام عاشورا توسط روحانیون تبیین شود.

محمد‌کاظم خسروی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان محلات در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که مایه حیات اسلام را محرم و صفر دانسته‌اند؛ قدم برداشتن در مسیر سید‌الشهداء(ع) را یکی از شاخصه‌های اسلام ناب خواند و اظهار کرد: عزاداری‌های سید‌الشهداء(ع) مایه امتداد اسلام در جامعه ماست، مردم با الگوبرداری رفتاری از امام حسین(ع) در این ایام راحت‌تر رضایت می‌دهند و پرونده‌ها به راحتی با مصالحه ختم می‌شود.

خسروی تصریح کرد: در سال‌های گذشته شرکت‌های مختلفی در کشور با عنوان شرکت‌های هرمی فعالیت می‌کردند که قصدی جز کلاهبرداری از مردم نداشتند؛ اخیرا در کشور شرکتی با عنوان «تلفیق هنر و خاتم مینا» به وجود آمده است که در شهرستان محلات نیز در حال عضوگیری است، طی بررسی‌های ما مشخص شد که این شرکت، یک شرکت هرمی است و ما به عنوان مرجع قضایی در سه مرحله با این شرکت برخورد کردیم.

وی افزود: تاکنون سندی در رابطه با ثبت مجوز این شرکت به دادستانی ارائه نشده و شواهد حاکی از هرمی بودن این شرکت دارد، البته مسئولین شرکت دنبال اخذ مجوز بودند اما هنوز موفق به اخذ آن نشدند. مردم فریب شرکت‌های هرمی را نخورند و جلسات این‌گونه شرکت‌ها را به نیروی انتظامی اطلاع دهند، به سرمایه‌گذاران هم توصیه می‌کنم به جای سرمایه‌گذاری در چنین شرکت‌هایی با کار آفرینی، برای جوانان شهرستان شغل ایجاد کنند.

دادستان عمومی و انقلاب محلات با اشاره به محدودیت شبانه کسبه شهرستان بیان کرد: این محدودیت در کمیسیون نظارت بر اصناف که نمایندگان اصناف مختلف عضوی از آن هستند تصویب شده است و مطابق قانون مصوبه کمیسیون لازم‌الاجراست البته ساعت 24 زمان مناسبی برای تعطیلی اصناف است و ما نیز موظف به اجرای قانون هستیم.

وی ادامه داد: برخی کسبه با مراجعه به دادگستری درخواست زمان بیشتری کردند که ما نیز به این کمیسیون پیشنهاد کردیم که در شب‌های تعطیل اصناف یک ساعت بیشتر فعالیت کنند.

خسروی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است گفت: همه ما به عنوان یک مسلمان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر داریم و اولین گام طبق توصیه رهبر معظم انقلاب تذکر لسانی است، تذکر لسانی پیاپی از سوی مردم موجب می‌شود کسی که مرتکب رفتار ناشایستی شده است به مرور این رفتار را کنار بگذارد.

وی با اشاره به وضعیت حجاب افزود: پلیس طرحی را با عنوان «طرح ناظر» به اجرا رسانده که طی آن کشف حجاب داخل خودرو برای اعمال قانون گزارش می‌شود که طرح خوبی است، مومنین و متدین پس از اطلاع کامل از این طرح، به این طرح کمک کنند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح منکراتی چون سگ‌گردانی به مرور زمان به این طرح اضافه خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب محلات ضمن توصیه به کانال‌های پرجمعیت شهرستان برای انتقال کانال خود به پیام‌رسان‌های ایرانی تشریح کرد: تعداد زیادی از خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌های داخلی دارای کانال و گروه هستند اما فعالیت خاصی نمی‌کنند و پیام‌های به روز خود را در پیام‌رسان‌های خارجی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: به مدیران این کانال‌ها و گروه‌ها توصیه می‌کنیم در پیام‌رسان‌های بومی فعالیت کنند، برنامه ویژه‌ای برای پیام‌رسان‌های ایرانی در زمان انتخابات داریم که به زودی اعلام می‌کنیم.

خسروی با اشاره به برخورد با رباخواران در سطح شهرستان بیان کرد: تاکنون اقداماتی در برخورد با این افراد صورت گرفته است به طوری که بدهکاران کمترین آسیب را ببینند، از مردم می‌خواهیم اگر افرادی همچنان به این کار غیر‌شرعی مشغول هستند، آن‌ها را به ما معرفی کنند تا برخورد‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به ایام شهادت سید‌الشهداء(ع) و آسیب‌های عزاداری اظهار کرد: از متولیان امور فرهنگی در شهر انتظار می‌رود با شیوه‌های فرهنگی در این ایام، شیوه‌های عزاداری صحیح را برای مردم تبیین کنند چراکه نور سید‌الشهداء(ع) هر روز در حال گسترش است و ایام محرم فرصت خوبی است که اهداف قیام عاشورا توسط روحانیون تبیین شود و در خصوص تشویق عزاداران حسینی به هر‌چه باشکوه‌تر برگزار شدن راهپیمایی اربعین حسینی تاکید نمایند.

انتهای پیام

captcha