سنت هرساله «تلاوت قرآن در شب عاشورا» در منزل سیف
کد خبر: 3840990
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

سنت هرساله «تلاوت قرآن در شب عاشورا» در منزل سیف

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم ختم یک دور کامل قرآن کریم از نماز صبح تاسوعا تا صبح روز عاشورای حسینی، امسال نیز طبق روال سنوات گذشته در منزل یکی از مدرسان قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ طبق روال سنوات گذشته و براساس سنت که از مرحوم سیدمحمدحسن سیف، پدر سیدمهدی سیف بر جای مانده است، جلسه ختم قرآن در منزل این استاد و مدرس قرآن کریم پس از نماز صبح روز تاسوعا برپا می‌شود.

این مراسم که یک روز و تا نماز صبح روز عاشورای حسینی به طول می‌انجامد، با حضور اساتید، قاریان، حافظان قرآن و عموم مردم در حوالی میدان خراسان، خیابان خراسان تهران برگزار می‌شود و تا فجر روز عاشورا یک دور ختم کامل قرآن انجام می‌شود.

بنابر گفته سیدمهدی سیف، قاری و پیشکسوت قرآنی کشورمان «این جلسه ختم قرآن به یادگار از پدر مرحوم سیدمحمدحسن سیف(۱۳۶۱-۱۲۷۵ش) است که در ایام حیاتش در روزهای تاسوعا و عاشورا، جلسه ختم قرآن را در منزل برگزار می‌کرد و پس از فوتش، اعضای خانواده، مصرّ هستند تا این سنت حسنه هرساله در منزل ادامه پیدا کند تا ثواب کامل ختم قرآن به روح و جسم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانشان اهدا شود».

یادآور می‌شود، پیش از این طی مراسمی با عنوان ظهر دلنشین مرحوم استاد «سیدمحمدحسن سیف» در ایکنا به معرفی این استاد مبرز قرآن و از پیشگامان آموزش قرائت صحیح قرآن پرداخته شد. علاقه‌مندان اینجا کلیک کنند.
انتهای پیام

captcha