اجرای طرح پاکسازی سطح شهر در روز تاسوعا و عاشورا در همدان
کد خبر: 3841045
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
به همت کانون قرآن دانشگاه بوعلی‌سینا؛

اجرای طرح پاکسازی سطح شهر در روز تاسوعا و عاشورا در همدان

گروه اجتماعی ـ دبیرکانون قرآن و عترت دانشگاه بوعلی سینا استان همدان از طرح پاکسازی معابر شهری در روز تاسوعا و عاشورا در همدان خبر داد و گفت: طی این دو روز، اعضای این کانون به پاکسازی سطح شهر در مسیر دسته‌های عزاداری می‌کنند.

اجرای طرح پاکسازی سطح شهر در روز تاسوا و عاشورا در همدانحسین مختاری دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: از طرح پاکسازی معابر شهری در روز تاسوعا و عاشورا در همدان خبر داد و گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی پس از نماز ظهر و عصر اعضای این کانون اقدام به پاکسازی سطح شهر در مسیرهای دسته های عزاداری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشگاه می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند، افزود: پس از نماز ظهر و عصر دانشجویان با پوشیدن لباس‌های متحدالشکل در مسیرهای عزاداری امام حسین(ع) به جمع‌آوری زباله‌ها می‌پردازند.
وی در ادامه گفت: خیابان‌های باباطاهر، شریعتی، آیت الله مدنی، کاشانی، آرامگاه بوعلی از جمله مسیرهایی است که پاکسازی خواهند شد.
مختاری خاطر نشان کرد: هدف از این طرح پاکسازی سطح شهر است چرا که پس از گذر دسته‌های عزاداری چهره شهر جلوه خوبی ندارد و لازم است تا فرهنگسازی لازم انجام شود، از طرفی در نظر داریم که دانشجویان با روحیه جهادی بیشتر انس بگیرند.
دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه بوعلی سینا استان همدان تصریح کرد:این کانون با آغاز سال تحصیلی دانشجویان برنامه‌های فرهنگی را درنظر گرفته است، یکی از این برنامه‌ها خوانش فارسی صحیفه سجادیه است که در پاکت‌هایی در نظر گرفته شده است و فایل صوتی دعاهای صحیفه سجادیه در فضای مجازی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به ترجمه محمد مهدی رضایی در صحیفه سجادیه تاکید دارد، بیان کرد: در این برنامه که مجری و گوینده محور است از ترجمه محمد مهدی رضایی استفاده شده که با آغاز سال تحصیلی جدید در فضای مجازی منتشر می‌شود.
انتهای پیام

captcha