ولایت روح دین است/ هیئت حسینی نمی‌تواند نسبت به فساد بی‌تفاوت باشد
کد خبر: 3841332
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

ولایت روح دین است/ هیئت حسینی نمی‌تواند نسبت به فساد بی‌تفاوت باشد

گروه معارف ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بیان کرد: ولایت روح دین است و کسی که دنباله‌رو راه امام حسین‌(ع) است به این نتیجه می‌رسد که هیئت نمی‌تواند نسبت به فساد بی‌تفاوت باشد چراکه امام حسین (ع) کاملا سیاسی بوده است.

ولایت روح دین است/ هیئت حسینی نمی‌تواند نسبت به فساد بی‌تفاوت باشدبه گزارش ایکنا از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، امروز 19 شهریورماه، در جمع عزاداران حسینی  با تاکید بر اینکه در سپاه یزید هم نماز اقامه می‌شد و روزه و زکات نیز وجود داشت، اظهار کرد: این افراد از دین، تنها ظاهر آن را داشتند و به باطن و اصل آن کاری نداشتند.

وی افزود: همه لشکر سپاه یزید قبل از جنگ غسل شهادت کرده بودند و این یعنی ظاهر جامعه دین‌دار است اما مشکل در این است که آنها به حق و اصل دین عمل نمی‌کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه زمانی که امام حسین(ع) حرف از دین می‌زند تنها منظورش نماز و روزه نیست، گفت: منظور امام از دین، دینی است که همراه با ولایت باشد و در عرصه سیاست پیرو اندیشه‌های علی بن ابیطالب(ع) باشد.

وی ولایت را روح دین عنوان کرد و تصریح کرد: کسی که دنباله‌رو راه امام حسین(ع) باشد به این نتیجه می‌رسد که هیئت نمی‌تواند در برابر فساد بی‌تفاوت باشد چراکه امام حسین(ع) نیز کاملا سیاسی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی بیان کرد: امام می‌توانست در مکه بماند و در آنجا امر به معروف کند اما فرمود که باید یزید برود و به سمت کوفه حرکت کرد همانند امام خمینی(ره) که فرمود شاه باید برود؛ وگرنه نمازی که در آن ولایت نباشد و با سیاست کاری نداشته باشد را خوارج هم داشتند.

وی با تاکید بر توجه به فلسفه قیام عاشورا گفت: حرکت در مسیر امام حسین(ع) نمی‌تواند بی‌تفاوتی نسبت به سیاست و امر به معروف را در فرد ایجاد کند، جدا کردن سیاست از هیئت یعنی گرفتن روح امام حسین(ع) از هیئات.

امام جمعه همدان خطاب به جوانان حاضر در جلسه یادآور شد: جوانان عزیز نباید از شعارهای امام حسین غافل شوند؛ بدانند که اگر امام(ع) در روز عاشورا و در معرکه جنگ نماز را اقامه کرد امروز ما در عاشورا با شنیدن صدای اذان نباید بر طبل بکوبیم بلکه باید راه ایشان را برویم و خود را به نماز اول وقت برسانیم.

وی در پایان احترام به حضرت زهرا(س) را علت عاقبت به خیر شدن حر برشمرد و خاطرنشان کرد: کسی که محبت حضرت زهرا(س) در قلبش وجود دارد باید بداند که آن اکسیر اعظمی است که زمینه ساز عاقبت به خیری انسان خواهد شد.

انتهای پیام

captcha