اردوی جهادی دانشگاه فرهنگیان همدان «رتبه اول» در کشور را کسب کرد
کد خبر: 3841488
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

اردوی جهادی دانشگاه فرهنگیان همدان «رتبه اول» در کشور را کسب کرد

گروه فرهنگی ــ مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان همدان اظهار کرد: اردوهای جهادی این دانشگاه با نام گروه جهادی «شهدای فرهنگیان» پس از ارزیابی‌های انجام شده در سال‌جاری رتبه اول کشوری را کسب کرد.

اردوی جهادی دانشگاه فرهنگیان همدان «رتبه اول» در کشور/ مشارکت 85 دانشجوی جهادی در مناطق محرومحمیدرضا قائم‌پناه، مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، بیان کرد: گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان با نام گروه جهادی «شهدای فرهنگیان» فعالیت‌های خود را در دو بازه زمانی در طول سال تحصیلی و فصل تابستان انجام ‌ی دهد.

وی افزود: اردوهای جهادی در طول سال تحصیلی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر استان با مطالبه‌گری‌های اجتماعی به مدت یک سال تحصیلی به فعالیت می‌پردازند.

قائم‌پناه ادامه داد: اردوهای جهادی در طول سال تحصیلی در دو روز آخر هفته برگزار می‌شود که غالب فعالیت‌های این دوره شامل برگزاری کلاس‌های تقویتی، کنکوری ویژه دانش آموزان، اهدای کتاب‌های کمک درسی، برگزاری کلاس های تربیتی و اخلاقی است.

وی با تاکید براینکه دانش آموزان علاوه بر مسائل آموزشی باید از نظر تربیتی و اخلاقی نیز پرورش یابند، توضیح داد: در این اردو در قدم اول مشکلات مناطق و خانوادگی مورد شناسایی قرار گرفته و سپس با مطالبه‌گری از مسئولان در رفع آن‌ها قدمی برداشته می‌شود.

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان همدان خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی در فصل تابستان از 23 تیرماه آغاز شده و تا 23 شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

این مسئول فرهنگی یادآور شد: در این اردو که در مناطق دور افتاده و کم برخوردار شهرستان‌های استان برگزار می شود تا کنون 30 خانواده شناسی شده‌اند که وضعیت مساعدی ندارند و بسته‌های حمایتی برای آنها در نظر گرفته شده است.

قائم‌پناه با اشاره به اینکه اردوی جهادی در تابستان سال‌جاری در مناطق چرمق و قراکن و جعفرآباد شهرستان رزن برگزار شد، توضیح داد: 5 پروژه عمرانی ساخت منزل مسکونی در دستور کار این اردوی جهادی قرار گرفته بود که برای هر واحد هفتاد میلیون تومان در نظر گرفته شده و در حال حاضر این منازل در مراحل پایانی تکمیل قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه مشارکین در اردوی جهادی امسال بالغ بر 85 نفر از دانشجویان بوده‌اند،اذعان کرد: هر ساله در اردوهای جهادی اکثر دانشجویان مشارکت دارند به همین دلیل دانشگاه فرهنگیان استان همدان در بین دیگر استان‌های کشور حائز رتبه اول شده است همچنین پایگاه بسیج این دانشگاه نیز در استان جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام

captcha