خون شهدایی چون آیت‌الله مدنی‌ موجب استمرار اسلام است/ مسئولان همچون شهید مدنی ساده و مردم‌دار باشند
کد خبر: 3841589
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

خون شهدایی چون آیت‌الله مدنی‌ موجب استمرار اسلام است/ مسئولان همچون شهید مدنی ساده و مردم‌دار باشند

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: اگر نامی از اسلام مانده به خاطر خون مقدسی است که در سال 61 ریخته شد و اگر امروز اسلام استمرار پیدا کرده به جهت خون شهدای گران‌قدری همچون شهید مدنی‌ها بوده است.

خون شهدایی چون آیت‌الله مدنی‌ موجب استمرار اسلام است/ مسئولان همچون شهید مدنی ساده و مردم‌دار باشندبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، آیت‌الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمعی از مدیران استانی و اساتید حوزه با حضور در بیت شهید مدنی، امروز بیستم شهریورماه هم‌زمان با سالروز شهادت دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.

در ابتدای این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی اظهار کرد: حکومت دینی مقدمه‌ای برای تحقق کلمه «الله» در جامعه اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه قیام‌هایی که بعد از تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر اسلام(ص)، شکل گرفت، برای حفظ این مهم بود، افزود: اجرایی کردن حکم خدا در جامعه بدون ولی خدا امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی بیان کرد: پس از حذف علی بن ابیطالب(ع)، جامعه و سیاست دینی به دست قدرت‌طلبانی افتاد که یا در برابر شهادت حسین بن علی(ع) سکوت کرده و یا اقدام به شهادت ایشان کردند.

امام‌جمعه همدان با اشاره به این‌که قبل از قیام امام حسین(ع) جامعه به سمت توسعه جاهلیت پیش می‌رفت، تأکید کرد: نتیجه حذف ولی خدا در جامعه، حرکت آن جامعه به سمت جاهلیت عمیق است.

وی تصریح کرد: هرگاه در اسلام خطری برای حاکمیت دینی و ارزش‌ها به وجود آمده است خون مقدسی بر زمین ریخته شد که زمینه‌ساز آگاهی بخشی به مردم بود بنابراین اگر امام به شهادت نمی‌رسید اسلام مبتلا به جهالت عمیق‌تری می‌شد.

حرکت جامعه به سمت جاهلیت عمیق با حذف ولی خدا

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اظهار کرد: شهادت در راه خدا برطرف‌کننده ظلالت‌هاست و بعد از شهادت امام حسین(ع) یزید باوجود در دست داشتن حکومت، دیگر اعتباری در بین مردم نداشت به همین دلیل پس از عاشورا شاهد حضور توابین و مختار بودیم، موضوعی که نشان می‌دهد خون مقدس شهدای کربلا و امام حسین(ع) سبب روشنگری در جامعه شده است.

وی با تأکید بر اینکه ما اسلام بر خواسته از غدیر را قبول داریم، ابراز کرد: هر جا اسلام به خطر افتاد خون عزیزی خطرها را از بین برد و اگر امروز اسلام مانده است به دلیل شهادت افرادی است که خون خودشان را در بهترین تجارتخانه و به بهترین روش معامله کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: اگر نامی از اسلام مانده به خاطر خون مقدسی است که در سال 61 ریخته شد و اگر امروز اسلام استمرار پیدا کرده به جهت خون شهدای گران‌قدری همچون شهید مدنی‌ها بوده است.

وی خون شهدای پس از عاشورا را متصل به خون سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: همان‌گونه که خون امام حسین(ع) در جامعه سبب هدایتگری شد، خون این شهدای عزیز نیز برای ما زمینه‌ساز روشنگری و مشخص کردن راه بود.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب در عرصه سیاسی با مشکلات فراوانی روبه‌رو بوده‌ایم، تأکید کرد: هنوز هم خاطره‌های شهید مدنی(ره) در ذهن مردم شریف همدان و تبریز باقی‌مانده و این بهترین فرصت برای معرفی ایشان به‌عنوان مسئولی در تراز انقلاب اسلامی است. باید ‌مسئولان همچون ‌شهید مدنی(ره) باشند که هنوز هم پس از سال‌ها نماد سادگی و مردم‌داری در بیت ایشان مشهود است.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اقدامات و تلاش‌های شهید مدنی(ره) در مناطق مختلف بیان کرد: زحمات و تلاش‌های این بزرگواران در طول همه این سال‌ها بوده که اسلام را زنده نگه‌داشته است.

وی در ادامه بابیان این‌که ظهور حضرت حجت(ع) زمینه‌ساز تحقق حاکمیت دینی در جامعه به معنای واقعی است، تأکید کرد: واقعه غدیر اعلام حاکمیت دینی بود، عاشورا بازگشت به حاکمیت دینی و ظهور حضرت مهدی (عج) نیز بازهم دعوت به غدیر خواهد بود.

شعبانی ابراز کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند باید به سمت تمدن اسلامی و ظهور حرکت کنیم به این معنی است که حاکمیت دینی در سراسر عالم حکم‌فرما شود بنابراین باید گفت که حرکت همه شهدای عزیز ما نیز در مسیر غدیر، عاشورا و ظهور بوده است.

پرورش منافقین قدمی برای حذف یاران امام خمینی(ره)

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی نمونه‌ای از تلاش‌ها برای تحقق حاکمیت دینی است، اظهار کرد: با ظهور حضرت حجت(عج) اوج این حاکمیت را مشاهده می‌کنیم.

در ادامه این مراسم علی آقا محمدی عضو مجلس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از نزدیکان آیت الله مدنی از خاطرات هم‌نشینی با این عالم و مجتهد جهان اسلام را بازگو کرد.

در حاشیه این مراسم مصطفی آزادبخت معاون سیاسی اجتماعی استانداری همدان اظهار کرد: به راستی که اگر روحانیت نبود از اسلام خبری نبود، امام راحل با تربیت افرادی همچون آیت اللّه مدنی به بهترین شکل ممکن اسلام را حفظ نمودند.

آزادبخت یادآور شد: دشمنان زمانی که متوجه شدند نمی‌توانند در ایران نفوذ کنند با پرورش منافقین سعی بر حذف یاران امام خمینی(ره) نمودند.

وی افزود: درست است که منافقین عامل شهادت این بزرگواران شدند اما طراحی عملیات از سوی صهیونیست نشأت گرفته بود و منافقان با هدایت آمریکا به شناسایی شخصیت‌های انقلابی و شاخص پرداختند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری همدان ابراز کرد: خون شهدا تداوم بخش راه انقلاب است و امثال آیت‌الله مدنی به شهادت رسیدند تا رسالت و فرهنگ عاشورایی را در جامعه اسلامی حفظ نمایند.

در پایان این مراسم نیز حاضران با اهدای گل و قرائت فاتحه، به مقام شامخ دومین شهید محراب، ادای احترام کردند.

خون شهدایی چون آیت‌الله مدنی‌ موجب استمرار اسلام است/ مسئولان همچون شهید مدنی ساده و مردم‌دار باشند
انتهای پیام

captcha