جمع‌آوری بیش از 300 هزار مستندات شهدای همدان
کد خبر: 3843485
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

جمع‌آوری بیش از 300 هزار مستندات شهدای همدان

گروه فرهنگی ـ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: تاکنون بیش از 300 هزار سند در قالب عکس، وصیت‌نامه، خاطرات، صوت، تصویر و دلنوشته شهیدان استان همدان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری بیش از 300 هزار مستندات شهدای همدانناصر عارف، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، هفته تکریم خانواده معزز شهدا، جانبازان و رزمندگان است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: هفته دفاع مقدس، نماد اتحاد ملت و امت ما است، هفته فرمانبرداری از ولایت فقیه و سند افتخار ماست، هفته تکریم و بزرگداشت خانواده‌هایی است که برای حفظ انقلاب واسلام، از خون پاک عزیزان خود گذشتند.
وی اشاره‌ای به برنامه‌های هفته دفاع مقدس داشت و اضافه کرد: برنامه «مهمانی لاله‌ها» همزمان با سراسر کشور، بعدازظهر روز پنج‌شنبه، 4 مهرماه در شهر‌ها و روستا‌ها برگزار می‌شود، این مراسم در همدان در محل گلزار شهدا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه بعد از ظهر با حضور نیرو‌های مسلح، خانواده شهدا، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
عارف ادامه داد: اجرای طرح «سپاس» با محوریت دیدار و سرکشی از خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که در این طرح با همکاری سپاه استان، 100 اکیپ از بیش از 300 خانواده شهید سرکشی خواهند داشت.
عارف با بیان اینکه وصیت‌نامه‌های شهدا بهترین و گرانبهاترین منبع برای راهنمایی جوانان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان است، گفت: وصیت‌نامه شهدای استان همدان در 21 جلد به چاپ می‌رسدکه هفت جلد از وصیت‌نامه شهدای این استان تا کنون چاپ شده و 14 جلد نیز در نوبت چاپ قرار دارد.
وی با بیان اینکه کلیدهای موفقیت در وصیت‌نامه شهدا مطرح شده است گفت: وصیت نامه شهدا باید الگوی نسل جوان قرار گیرد گفت: تا کنون بیش از 300 هزار سند در قالب عکس، وصیت‌نامه، خاطرات، صوت، تصویر و دلنوشته شهیدان استان همدان جمع‌آوری شده است که اکنون این اثرها در مرکز اسناد به صورت استاندارد نگهداری می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: به دنبال ایجاد ساز و کار‌هایی جدید جهت دسترسی هر چه بهتر و آسان‌تر آحاد مردم به ویژه جوانان به خاطرات، وصایا و آثار باقی مانده از شهدا به صورت اینترنتی هستیم.
عارف اشاره‌ای نیز به آمار شهدا و ایثارگران استان داشت و گفت: طبق آخرین آمار، 8 هزار شهید، 19 هزاز و 500 جانباز و 1000 آزاده در استان همدان وجود دارد.
انتهای پیام

captcha