اربعین زمینه‌ساز فرهنگ تربیتی و تبلیغی مردم شود
کد خبر: 3843642
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

اربعین زمینه‌ساز فرهنگ تربیتی و تبلیغی مردم شود

گروه فرهنگی ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه اربعین تنها مختص زائرین نیست، گفت: بخشی از فعالیت‌های کمیته فرهنگی٬ برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای زائران است اما آنچه مهم‌تر است ارتقا فرهنگ تبلیغی و تربیتی توده‌های جامعه و مردم است.

اربعین زمینه‌ساز فرهنگ تربیتی و تبلیغی مردم شودبه گزارش ایکنا از همدان٬ حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری٬ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان٬ شنبه ۳۰ شهریور ماه در جلسه کمیته فرهنگی اربعین استان اظهار کرد: طبق احادیث وروایات معصومین٬ هدف مؤمنان از زیارت سیدالشهدا در اربعین امتثال اوامر اهل‌بیت(ع) و ناامیدی دشمنان اسلام باشد.
وی بابیان اینکه باید در هدف‌گذاری برنامه‌های فرهنگی اربعین این دو مهم در نظر گرفته شود، افزود: هدف ایام اربعین مطابق با امر امام باشد به‌گونه‌ای که موجب ناامیدی و خشم دشمن شود.
نظیری با اشاره به اینکه اجتماع مردمی اربعین به‌خودی‌خود می‌تواند موجب ناامیدی دشمن شود، گفت: اگر این اجتماعات همراه بامعرفت و بیان اهداف قیام اباعبدالله باشد بی‌شک تأثیرگذاری بیشتری داشته و دشمن را ناامید خواهد کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ابراز کرد: ما اگر به دنبال بهره‌وری هرچه بیشتر از ظرفیت اربعین هستیم باید برنامه‌ریزی‌ها به سمت بیان اهداف قیام کربلا باشد.
وی ادامه داد:حرکت اربعین باید تمرینی باشد برای پذیرش مردم از ظهور٬ شعار ستاد مردمی اربعین «با اربعین تا ظهور» به‌حق که معنای دقیقی است.
نظیری بابیان اینکه شعار «حب الحسین یجمعنا» مقدمه‌ای برای «اربعین تا ظهور» است، گفت: مردم باید با اجتماعات خود عزم خود را جذب کرده تا حرکتی تمدن‌ساز را رقم بزنند.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی کمیته فرهنگی اربعین به اداره تبلیغات اسلامی سپرده‌شده است، ابراز کرد: کمیته فرهنگی باید اهداف سیدالشهدا(ع) را به مردم القاء کند.
نظیری با اشاره به اینکه همه کمیته‌های ستاد اربعین در تلاش‌اند تا بستر حضور فیزیکی زائر اربعین را فراهم آوردند، گفت: انتظاری که از کمیته فرهنگی می‌رود برنامه‌ریزی در راستای بسترسازی معرفتی و یا به عبارتی زمینه‌سازی در جهت ارتقاء تربیتی توده‌های مردم است.
وی با اشاره به اینکه اربعین تنها مختص زائرین نیست، گفت: بخشی از فعالیت‌های کمیته فرهنگی٬ برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای زائران است اما آنچه مهم‌تر است ارتقا فرهنگ تبلیغی و تربیتی توده‌های جامعه و مردم است.
نظیری ادامه داد: کمیته فرهنگی و اعضای این کمیته باید به این دو مهم توجه ویژه داشته باشند ابتدا آنکه چه برنامه‌ای اتخاذ شود تا خدمات فرهنگی به زائران اربعین و در ادامه سایر مردم ارائه شود.
نظیری ابراز کرد: باید پیاده‌روی اربعین در داخل استان برای جاماندگان اربعین نیز تقویت شود چراکه می‌تواند فرهنگی را در سطح استان حاکم کند.
نظیری بابیان اینکه شبکه تبلیغ به‌زودی سامان‌دهی خواهد شد، گفت: همراه با هر کاروان اربعین یک مبلغ اعزام خواهد شد، پیاده‌روی و اجتماع‌های اربعین درون استانی در همه شهرستان‌های استان انجام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha