دو طرح «حاتم» و «شیفت ایثار» در همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3843862
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

دو طرح «حاتم» و «شیفت ایثار» در همدان اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ـ مسئول سازمان بسیج کارگری استان همدان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، دو طرح شیفت ایثار و حاتم در راستای تحقق شعار سال برگزار می‌شود.

دو طرح «حاتم» و «شیفت ایثار» در همدان اجرا می‌شودابوالفضل برات‌زاده٬ مسئول سازمان بسیج کارگری استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، گفت: این مجموعه همزمان با هفته دفاع مقدس در راستای تحقق شعار سال برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارد.
برات‌زاده افزود: در هفته دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه کارگری و کارفرمایی٬ طرح «شیفت ایثار» با محوریت انجام یک شیفت کاری به صورت داوطلبانه و بدون دریافت حقوق اجرا می‌شود.
مسئول بسیج کارگری اضافه کرد: این طرح در 67 پایگاه کارگری به همت 3 هزار نفر از کارگران بسیجی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج روحیه ایثار و فداکاری در واحدهای تولیدی انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح حاتم به عنوان دومین اقدام مهم این مجموعه در هفته دفاع مقدس با حمایت از تولید ملی و رونق تولید و کمک به جامعه تولیدی و صنعتی استان اجرا می‌شود.
وی افزود: در این طرح از ظرفیت کارگران بسیجی همانند رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس که بدون هیچ چشم داشت مالی جان خود را فدای اسلام و انقلاب اسلامی استفاده خواهد شد.
برات زاده ادامه داد: اکنون نیز کارگران ما به تأسی از همان رزمندگان اعلام آمادگی کرده‌اند که بدون دستمزد و چشم داشت مالی به رونق تولید کمک کنند چرا که اکنون صحنه جنگ اقتصادی است و کارگران و کارفرمایان عزیز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند.
مسئول بسیج کارگری استان گفت: هدف اصلی طرح حاتم معرفی توانمندی‌های صنعتی و تولیدی استان به مردم معرفی و تغییر ذائقه مردم در جهت مصرف کالای ایرانی است که برای تحقق این مهم به ۳ روش متکی خواهیم بود.
وی گفت: اولین روش در راستای حمایت از تولید ملی و فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی بازدید دانش آموزان، نخبگان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم از واحدهای تولیدی است که تا با توانمندی‌های واحدهای تولیدی در سطح استان آشنا شوند.
برات زاده گفت: دومین روش حضور تولیدکنندگان در مساجد، مدارس و تریبون‌های نمازجمعه در طول هفته دفاع مقدس است که با معرفی خود و مطرح کردن مشکلاتشان از حمایت عامه مردم بهره‌مند شوند.
مسئول بسیج کارگری استان ادامه داد: سومین روش در اجرای طرح حاتم برگزاری نمایشگاه با هدف معرفی کالای ایرانی در سطح مدارس، نمایشگاه‌ها و معابر عمومی به مردم است.
برات زاده افزود: برگزاری گروه‌های جهادی تخصصی یکی دیگر از اقدامات بسیج کارگری است که از ظرفیت واحدهای تولیدی بزرگ برای کمک به دیگر اقشار مردم استفاده می‌شود.
وی در پایان گفت: در راستای کمک به رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی، جلساتی به نام جلسه اخوت بین مدیران شهرستان و مدیران واحدهای تولیدی برگزار می‌شود که در آن جلسات مشکلات واحدهای تولیدی بیان و حل می‌شود.
انتهای پیام

captcha