بقیع پژوهی و موسوعه فاجعه منا در 50 جلد تدوین می‌شود
کد خبر: 3865866
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

بقیع پژوهی و موسوعه فاجعه منا در 50 جلد تدوین می‌شود

گروه جامعه ــ رئیس پژوهشکده حج و زیارت از راه‌اندازی ویکی حج به زبان انگلیسی و عربی توسط این پژوهشکده خبر داد و اعلام کرد: بقیع پژوهی و موسوعه فاجعه منا(در حدود 50 جلد) از دیگر طرح‌های پژوهشی است که در این مجموعه پیگیری می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، به مناسبت هفته پژوهش اعضای پژوهشکده حج و زیارت با حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل پژوهشکده حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

حجت‌الاسلام نواب در این دیدار با تبریک هفته پژوهش، گفت: امر پژوهش بسیار مهم، راهگشا و ماندنی است و از پژوهشکده حج و زیارت انتظار می‌رود که در تولید چنین آثاری گام‌های خوبی بردارد تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر موضوعات پژوهشی در این مجموعه باشیم.

وی با اشاره به اهمیت نیازشناسی دقیق زائران، بر ایجاد کارهای جدید در این زمینه تأکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مباحث پژوهشی اهتمام ویژه‌ای دارند، از این رو مسئولیت ما در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، بنابراین باید با جدیت و دقت بیشتر موضوعات پژوهشی را در پژوهشکده حج و زیارت دنبال کرد.

در ادامه این جلسه علی‌اکبر ضیایی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه ارائه کرد و گفت: این پژوهشکده به منظور تسهیل امور حجاج و تولید محتوای مناسب زائران قدم‌های مهمی برداشته است. در حال حاضر واحد اسناد و آرشیو این مجموعه راه‌اندازی شده است به گونه‌ای که حدود 100 هزار سند در حال جمع‌آوری است و بخش زیادی از آن فهرست نویسی شده‌اند.

ضیایی، راه‌اندازی ویکی حج به زبان انگلیسی و عربی را از برنامه‌های پیش‌روی پژوهشکده حج و زیارت برشمرد و اظهار کرد: بقیع پژوهی و موسوعه فاجعه منا(در حدود 50 جلد) از دیگر طرح‌های پژوهشی است که در این مجموعه پیگیری می‌شود.

در این جلسه معاونت پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه ارائه کرد و در ادامه جلسه نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، ضمن استماع نقطه نظرات پژوهشگران به سئوال‌های اعضای پژوهشکده حج و زیارت در خصوص مباحث مربوطه پاسخ گفت.

 

انتهای پیام
captcha