پایش زندانیان همدان در راستای مقابله با بیماری کرونا
کد خبر: 3882094
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

پایش زندانیان همدان در راستای مقابله با بیماری کرونا

مدیرکل زندان‌های همدان ادامه داد: در تمامی زندان‌های استان یک‌بند یا اتاق برای جداسازی و ایزوله کردن مددجویان دارای علامت در نظر گرفته‌شده است که مددجویان به‌طور مرتب در طول شبانه‌روز مورد پایش قرار می‌گیرند.

پایش زندانیان همدان در راستای مقابله با بیماری کرونابه گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها، پژمان پروین مدیرکل زندان‌های همدان از اقدامات ویژه و گسترده در خصوص مبارزه با اپیدمی و شیوع ویروس کرونا در زندان‌های استان خبر داد و گفت: قبل از اعلام رسمی خبر شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان، این اداره کل اقدامات پیشگیرانه خود را در راستای حفظ سلامت کارکنان و مددجویان برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرا کرده است.
وی افزود: برای صیانت از خانواده‌های زندانیان به‌صورت منظم و طبق برنامه‌های گذشته، این اداره اقدام به اعطای ملاقات خانواده‌ها با زندانیان کرده است و ملاقات‌ها استمرار دارد.
وی اقدامات دستگاه مربوطه را تشریح و افزود: با تشکیل اکیپ شخصی از زندان‌های تابعه استان سرکشی و ضمن تشکیل جلسات در محل، نیازها احصاء و دستور مقتضی صادر و حساسیت لازم نسبت به حفظ سلامت کارکنان و مددجویان در مراکز زیرمجموعه ایجاد شد.
وی ادامه داد: با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در بهداشت و درمان زندان‌های تابعه کلاس‌های آموزشی برای کارکنان و مددجویان برگزار و آموزش‌های پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از شیوع و اپیدمی بیماری ارائه شد.
مدیرکل زندان‌های همدان ادامه داد: در تمامی زندان‌های استان یک‌بند یا اتاق برای جداسازی و ایزوله کردن مددجویان دارای علامت در نظر گرفته‌شده است که مددجویان به‌طور مرتب در طول شبانه‌روز مورد پایش قرار می‌گیرند.
وی ضدعفونی اماکن، طراحی و توزیع بروشور، نصب بنر و پوسترهای آموزشی در سطح زندان‌های استان را ازجمله اقدامات عنوان و تأکید کرد: آموزش‌های مذکور از طریق سیمای زندان استمرار دارد.
مدیرکل زندان‌های همدان در ادامه توزیع دستکش یک‌بارمصرف و ماسک در بین کلیه مراجعه‌کنندگان در مبادی ورودی به واحدهای ستادی و زندان‌های تابعه، نصب بیش از 40 دستگاه هواکش استاندارد برای تهویه هوای محل اسکان مددجویان، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده، تدوین برنامه غذایی ویژه طبق نظر کارشناس تغذیه برای کارکنان و مددجویان از دیگر اقدامات در خصوص مبارزه با اپیدمی و شیوع ویروس کرونا در زندان‌های استان عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت‌های بی‌دریغ و رهنمودهای رئیس سازمان زندان‌های کشور مبنی بر تشکیل جلسات متعدد و پیگیری‌های مستمر ایشان در طول مدت اخیر و تأکید بر حفظ سلامت کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان قدردانی کرد.
پژمان پروین ضمن تقدیر و تشکر از رئیس‌کل دادگستری و مراجع قضایی استان از اعطای مرخصی به مدت 15 الی 20 روز به بیش از 1100نفر از مددجویان دارای صلاحیت، اخلاق و رفتار مناسب و تأمین لازم خبر داد و گفت: در راستای اعطای مرخصی به مددجویان، استان همدان در کشور پیشتاز است.
مدیرکل زندان‌های همدان یادآور شد: تعامل گسترده و خوبی بین اداره کل با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت‌های زیرمجموعه این دانشگاه وجود دارد و طی نشست‌های مختلف از توان و ظرفیت‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در راستای اقدامات پیشگیرانه بهره گرفته شده است.
وی در پایان با تأکید بر اینکه در زندان‌های استان هیچ‌گونه علائم و نشانه‌ای از وجود ویروس کرونا مشاهده نشده است، اظهار کرد: کلیه زندانیان در مبادی ورودی توسط پزشکان و کادر بهداشتی، درمانی مورد غربالگری و کنترل علائم قرار می‌گیرند و مددجویان ضمن اسکان در بخش جداگانه‌ای بانام مراقبت و سلامت به مدتدو هفته وضعیت جسمانی آنان مورد معاینه و پایش قرارگرفته و پس از اطمینان از سلامتشان به جمع سایر زندانیان منتقل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha