191 هزار خانوار دارای عضو معلول کمک هزینه معیشتی دریافت کردند
کد خبر: 3888212
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

191 هزار خانوار دارای عضو معلول کمک هزینه معیشتی دریافت کردند

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت کمک هزینه معیشتی به 191 هزار خانوار دهک یک، دو و سه که عضوی با معلولیت شدید و خیلی شدید دارند خبر داد.

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص بخشی از بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت از سوی سازمان برنامه و بودجه و همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها به این سازمان خبر داد و اعلام کرد: مبلغ 700 میلیارد ریال برای اجرای ماده 27 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اختصاص داده شد.

وی افزود: بر این اساس این مبلغ بر روی کارت بانکی 191 هزار خانوار از جامعه هدف سازمان بهزیستی که افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید داشته و در دهک درآمدی یک، دو و سه قرار دارند، شارژ شد. این مبلغ بر اساس بُعد خانوار بین 360 تا 480 هزار تومان ،علاوه بر مستمری است که این خانواده‌ها دریافت می‌کنند.

قبادی دانا در ادامه به محدودیت بودجه این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل محدودیت بودجه این مبلغ فقط به خانوارهایی اختصاص داده شده که دارای عضوی با معلولیت شدید و خیلی شدید هستند یعنی بیشترین شدت معلولیت را در کنار کمترین درآمد دارند.

وی در پایان افزود: در شرایط سخت اقتصادی و شیوع کرونا که باعث رکود و سخت تر شدن شرایط شده است، این کمک هزینه معیشتی می‌تواند حداقل‌هایی را برای خانوارهای نیازمند تأمین کند.

انتهای پیام
captcha