آمار پایین آلوده شدن مراکز بهزیستی به ویروس کرونا
کد خبر: 3891049
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
قبادی‌دانا اظهار کرد:

آمار پایین آلوده شدن مراکز بهزیستی به ویروس کرونا

رئیس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه از دو هزار و 531 مرکز نگهداری شبانه‌روزی بهزیستی تاکنون 45 مرکز به کرونا آلوده شده‌اند، گفت: تا روز گذشته، 23 فروردین‌ماه، آمار فوتی‌ها در این مراکز 55 نفر با سن بالای 70 سال بود.

به گزارش ایکنا، وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی، امروز، 24 فروردین‌ماه، طی نشستی خبری در ستاد مقابله با کرونا به تشریح اقدامات این سازمان برای پیشگیری از کرونا پرداخت.

وی با اشاره به اینکه آغاز فعالیت سازمان بهزیستی در خصوص کرونا از بهمن‌ماه سال گذشته و همزمان با اعلام این شیوع در کشور چین با توجه به در خطر بودن سالمندان و معلولان بوده است، گفت: طبق آمار منابع معتبر علمی پنج و سه دهم، احتمال ابتلای سالمندان و معلولان بیشتر از مردم عادی است و چهار و هشت دهم برابر، احتمال مرگ و میر این دو گروه بیشتر است، اما از دو هزار و 531 مرکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان، معلولان، افراد دارای اعتیاد و فرزندان بهزیستی تاکنون 45 مرکز آلوده شده‌اند که این تعداد یک و هفت دهم درصد مراکز بهزیستی را تشکیل می‌دهد. (بهزیستی 544 مرکز نگهداری فرزندان، هزار و 100 مرکز نگهداری معتادان و 887 مرکز معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن دارد).

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه به طور خاص 30 مرکز نگهداری از سالمندان و معلولان آلوده شده است، گفت: از 305 مرکز،‌ فقط 23 مرکز آلوده شده که هفت و نیم درصد کل مراکز سالمندان را تشکیل می‌دهد.

وی در خصوص میزان فوت در مراکز سالمندان و معلولان کشور نیز ابراز کرد: تا 23 فروردین‌ماه، 55 نفر در مراکز ما فوت کرده‌اند که یک و دو دهم درصد کل فوت‌شدگان کشور در اثر کرونا را تشکیل می‌دهد.

تا 23 فروردین‌ماه، 55 نفر در مراکز سالمندان و معلولان کشور فوت کرده‌اند که 1.2 دهم درصد کل فوت‌شدگان کشور در اثر کرونا را تشکیل می‌دهد

قبادی‌دانا افزود: از 55 نفر فوت شده در این مراکز، 72 درصد بالای 70 سال و 27 درصد بالای 90 سال بودند. 59 نفر از افراد مبتلاشده در مراکز سالمندان و معلولان بهبود یافته و 229 نفر تحت درمان هستند. از 10 هزار کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست که در مراکز نگهداری ما هستند، هیچ مورد فوتی‌ نداشتیم و فقط هفت مورد کرونا مثبت بودند که بهبود یافته‌اند.

وی در خصوص کودکان کار خیابان نیز اعلام کرد: 57 هزار و 661 بسته بهداشتی توسط سه هزار و 600 نفر از پرسنل اورژانس اجتماعی در سطح خیابان‌ها توزیع شد که این توزیع با آموزش برای پیشگیری همراه بوده است. در بحث معتادان متجاهر نیز با توجه به اینکه جمع‌آوری این معتادان به تعویق افتاده با رویکرد کاهش آسیب در مراکز آسیب، پاتوق‌ها و مراکز پرخطر 258 تیم مراجعه و آموزش‌های لازم را به این گروه‌ها ارائه کرده‌اند. همچنین 564 هزار دستکش و 487 هزار ماسک به این افراد ارائه شد. 434 نفر از معتادان متجاهر نیز به مراکز درمانی ارجاع شدند.

 

انتهای پیام
captcha