پژوهشگر سقزی ۱۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های کردستان اهدا کرد
کد خبر: 3903658
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

پژوهشگر سقزی ۱۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های کردستان اهدا کرد

شیلان خاکی، نویسنده و پژوهشگر سقزی ۱۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، شیلان خاکی، نویسنده و پژوهشگر سقزی، 1000 جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود را برای استفاده عموم به کتابخانه‌های استان اهدا کرد.

کتاب‌های اهدایی وی در حوزه علوم انسانی و بیشتر با موضوعات علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و فلسفه است.

این نویسنده و پژوهشگر که صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه ژیلوان نیز است تاکنون چهار عنوان کتاب با عناوین «گذار دموکراسی به خاورمیانه در هزاره سوم»، «تأثیر تاکتیک‌های براندازی آمریکا بر تحولات سوریه»، «ژئوپولتیک کرکوک؛ منازعه یا مصالحه (2003 تا 2020 )» و «در جستجوی راه سوم (امکان‌سنجی شکل‌گیری اقلیم کوردی در شمال سوریه)» را با همراهی همایون عباسی به چاپ رسانده است. همچنین کتاب «سیاسه‌ت وانان بوچی درو ده که ن؟» (سیاستمداران چرا دروغ می‌گویند؟) نیز توسط وی به زبان کوردی ترجمه شده است.

وی هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کمک به غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به ویژه در حوزه‌هایی مانند علوم سیاسی و جامعه شناسی بیان کرد.

یادآور می‌شود، کتاب‌های اهدایی پس از تأیید کارشناس مربوطه بر اساس نیاز در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان توزیع می‌شود. همچنین از ابتدای سال جاری 2000 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

انتهای پیام
captcha