87 برنامه فرهنگی‌ و هنری در شهرستان بیجار برگزار می‌شود
کد خبر: 3904287
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹

87 برنامه فرهنگی‌ و هنری در شهرستان بیجار برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار از برگزاری 87 برنامه هنری‌ و فرهنگی توسط حوزه هنری این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدعبدالرضا خضری، رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار امروز، 22 خردادماه در شورای طرح و برنامه حوزه هنری استان کردستان با اظهار کرد: حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی و دغدغه‌مند در خصوص اعتلای هنر مبتنی بر ارزش‌های دینی و انقلابی یک فرصت بسیار ارزشمند در جهت اعتلای هنر در دیار گروس است.
وی با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ وهنر باید در اولویت برنامه‌های شهرستان قرار گیرد، افزود: امیدوارم با رویکرد جدید و بهره‌مندی از پتانسیل تمامی هنرمندان بیجاری این دفتر به عنوان یک الگوی مثبت عملکرد دفاتر شهرستانی حوزه هنری در سطح کشور مطرح شود.
خضری به ناچیز بودن بودجه بخش فرهنگ وهنر عنوان کرد: عدم درک درست از لزوم حمایت از توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی‌وهنری می‌تواند تبعات بسیار سنگینی برای فرهنگ‌سازی و توسعه هنر ارزشی و متعهد در شهرستان بیجار بوجود آورد.
وی بیان کرد: بعد از سال‌ها در کمترین زمان ممکن بعد از تأسیس دفتر شهرستان بیجار شاهد احداث یکی از مجهزترین سینماهای کشور در این شهرستان بوده‌ایم که در حال تبدیل شدن به یک سینمای سه سالنه و تبدیل شدن به یک پردیس سینمایی است.
خضری افزود: امکان گالری سینما آزادی بیجار نیز از دیگر امکاناتی است که بعد از حضور حوزه هنری در این شهرستان با نگاه حمایتی مسئولان استانی و فرماندار شهرستان بیجار محقق شده که یک فرصت بسیار خوب جهت معرفی هنرمندان توانمند عرصه هنرهای تجسمی شهرستان و تبادل اندیشه است.
وی یادآور شد: چاپ چندین مجموعه شعر و رمان ، برگزاری کارگاه‌های هنری و فرهنگی، برگزاری جشنواره عاشورایی شعر طلوع سرخ، برگزاری شب خاطره شهید سردار پاشاپور از شهدای مدافع حرم، جمع آوری خاطرات دو نفر از رزمندگان دفاع مقدس، تولید و چاپ سه متن نمایشی ازهنرمندان شهرستان بیجار، برگزاری اختتامیه جشنواره دوم تئاتر وتار، حمایت از فیلم‌های کوتاه 100 ثانیه‌ای، حمایت از برپایی نمایشگاه‌های تجسمی، برگزاری سوگواره قاب شیدایی، بزرگداشت زنده یاد استاد اکبر فریدونی و ... از برنامه‌هایی پیش‌بینی شده برای سال جاری است.

انتهای پیام
captcha