مبارزه با فقر از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی است
کد خبر: 3920824
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

مبارزه با فقر از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: مبارزه با فقر یکی از راه‌های تحقق عدالت است به طوریکه مبارزه با فقر وظیفه همگانی است.

مبارزه با فقر از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 14 شهریور ماه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: همه مردم و مسئولان نظام وظیفه دارند با ابعاد مختلف فقر در جامعه مقابله کنند تا بخشی از عدالت در کشور اجرا شود.

وی با اشاره به مسائل روز دنیا و خاورمیانه و حوادث لبنان گفت: غالباً مبادلات سیاسی لبنان براساس سیاست جبهه مقاومت رقم می‌خورد و آمریکا و هم‌پیمانانش در حقیقت بازدارنده اصلی هستند زیرا مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفر قبل به خوبی این را دریافته و آن را به سران کاخ سفید نقل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، به نامزدی مصطفی ادیب برای نخست‌وزیری و تشکیل کابینه در لبنان و مشکلات پیش روی او اشاره و اظهار کرد: همسر او فرانسوی است و خودش نیز رئیس جمعیت حقوق بین‌الملل و انجمن علوم سیاسی لبنان و عضو جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فرانسه و انجمن عربی علوم سیاسی و جمعیت بین‌المللی قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه مطالبات احزاب لبنان برای شرکت در کابینه از نکات برجسته است که اهمیت کار را دو چندان کرده است، گفت: قطعا زیاده‌خواهی فرانسوی‌ها مصطفی ادیب را با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: مصطفی ادیب نمی‌داند که آیا نخست وزیری اش برای یک دوران گذر چند ماهه است و یا کارش ادامه خواهد داشت و یا دوباره سعد حریری روی کار می‌آید.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به بازگشایی مدارس در شرایط حساس کرونایی تصریح کرد: لازمه موفقیت دانش‌آموزان با توجه به وضعیت کرونایی همکاری و هماهنگی اولیای آنها با مدارس است چرا که باید تدابیری اندیشیده شود تا زحمات کادر آموزش هدر نرود و بتوانیم با همکاری اولیا و مربیان و معلمان شاهد موفقیت‌های دانش‌آموزان عزیز باشیم.

وی همچنین با گرامیداشت بیستم شهریور سال ۱۳۶۰ سالروز شهادت دومین شهید محراب افزود: نام شهید آیت‌الله سیداسدالله مدنی زنده است و اخلاص آن عالم پرهیزکار یاد و خاطره اش را در ذهن های مردم و تاریخ کشورمان ماندگار کرده است.

انتهای پیام
captcha