قانونگذاری مجلس در تقویت قدرت دفاعی کشور مؤثر است
کد خبر: 3939100
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

قانونگذاری مجلس در تقویت قدرت دفاعی کشور مؤثر است

نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون و نظارت دو بال پرواز مجلس شورای اسلامی است و بخش قانونگذاری مجلس نقش به‌سزایی در تقویت قدرت دفاعی کشور داشته است.

قانون گذاری مجلس در تقویت قدرت دفاعی کشور مؤثر است

به گزارش ایکنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی بسیج از گرگان، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی، امروز شنبه ۱۵ آذر، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امام (ره) فرمودند «مجلس شورای اسلامی در رأس امور است»، این عبارت کوتاه و معنادار است و همچنین مقام معظم رهبری فرمودند: مجلس خانه ملت است و صدای ملت را باید در خانه ملت شنید.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دوران دفاع مقدس جزو دوران درخشان نظام و به‌عنوان برترین دوره نظامی جهان مطرح است، این دوران زیباترین دوره دفاعی در دنیا است که پسوند مقدس به خود گرفته و این پسوند نشانه اوج و شکوه آن است.

منتظری بیان کرد: مجلس دو بال پرواز قانون و نظارت دارد و  بخش قانونگذاری مجلس شورای اسلامی نقش به‌سزایی در تقویت قدرت دفاعی کشور داشته است، لوایح و قوانین در رابطه با نقش آفرین‌های دفاع مقدس نقش دیگری است که مجلس در دوران دفاع مقدس برعهده داشته است. 

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی موظف است که از این دوران سترگ در تاریخ انقلاب اسلامی دفاع کند و مجلس در این راستا نقش به سزایی داشته است. مجلس شورای اسلامی از سال 59 تا 68 صدها لوایح در حوزه دفاع مقدس از خود به جای گذاشته است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس به‌عنوان یک نهاد مردمی باید همراه مردم باشد و همراهی مجلس در راستای حمایت و ماندگاری حماسه مردم است. در دوران دفاع مقدس بیش از 50 شهید از مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند و قافله سالار شهدای مجلس شهید چمران است که برای دفاع از ارزش‌های اسلامی آستین همت بالا زده است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دفاع مجلس شورای اسلامی تنها به عرصه دفاع مقدس محدود نشده است و مجلس پس از این دوران نیز نقش دفاعی خود را انجام داده است.

منتظری، نقش دفاعی مجلس شورای اسلامی پس از دوران دفاع مقدس را قابل تحسین دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی پس از دوران دفاع مقدس از جبهه مقاومت که در منطقه شکل گرفت حمایت‌های خوبی داشته است.

انتهای پیام
captcha