7 دی، روز «کمال‌الدین اصفهانی» نامگذاری شد
کد خبر: 3940869
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

7 دی، روز «کمال‌الدین اصفهانی» نامگذاری شد

شورای اسلامی شهر اصفهان در مصوبه‌ای، روز هفتم دی‌ماه هر سال را به نام روز «کمال‌الدین اصفهانی» شاعر و قصیده‌سرای بزرگ اصفهانی نام‌گذاری کرد.

7 دی روز «کمال‌الدین اصفهانی» نامگذاری شد

به گزارش ایکنا از اصفهان، مهدی مزروعی، عضو شورای شهر اصفهان در صفحه اینستاگرام خود ضمن اعلام این خبر، نوشته است: این مصوبه راه درج این روز در تقویم رسمی را هم هموار می‌کند. کمال‌الدین ملقب به خلاق‌المعانی مورد احترام و استناد حافظ شیرازی نیز بوده است. حافظ می‌فرماید: کی ترک آبخورد خود کند طبع خو گرم؟ و در اثبات ادعایش می‌گوید: ور باورت نمی‌کند از بنده این حدیث / از گفته‌ کمال دلیلی بیاورم. و آن بیت کمال این است: گر برکنم دل از تو و. بردارم از تو مهر / آن مهر برکه افکنم؟ آن دل کجا برم؟

کمال‌الدین اسماعیل بن محمدبن عبدالرزاق اصفهانی، معروف به خلاق‌المعانی، شاعر و عارف ایرانی و آخرین قصیده‌سرای بزرگ ایران در سال 568 قمری در اصفهان چشم به جهان گشود و در 635 درگذشت. آرامگاه این شاعر، در اصفهان و در خیابان کمال اسماعیل واقع شده است. 

از ویژگی‌های شعر کمال‌الدین اسماعیل اصفهانی، وجود معانی دقیق و ظریف مضمر و پنهان است. گفته می‌شود که او شاعری مداح بود، ولی در لابلای مدایح خود، نکات حکمی زیبایی قرار می‌داد که قابل توجه هستند. 

انتهای پیام
captcha