سامانه جامع «لاله‌های بهشتی» در آذربایجان‌غربی رونمایی شد
کد خبر: 3958739
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

سامانه جامع «لاله‌های بهشتی» در آذربایجان‌غربی رونمایی شد

سامانه جامع «لاله‌های بهشتی» با هدف زیارت مجازی از مزار شهدا در آذربایجان‌غربی رونمایی شد.

ارسالی امروز| رونمایی از سامانه لاله‌های بهشتی در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی،  روز گذشته 19 اسفند، در کنگره ملی فرشتگان تاریخ ساز، اظهار کرد: اگر تاریخ دفاع مقدس آذربایجان‌غربی را به سه دوره تقسیم کنیم، استان در دوران قبل از دفاع مقدس با عوامل ضدانقلاب و تروریست درگیر بود. وی با اشاره به تقسیم بندی تاریخ دفاع مقدس آذربایجان‌غربی، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس که تلاش، رشادت و فداکاری‌های بیشماری از سوی مردم انجام شد و دوران پس از آن نیز با عوامل دست نشانده استکبار جهانی در حال مبارزه است. 

مصطفوی بیان کرد: آذربایجان‌غربی از استان‌های مهی است که نقش بی‌بدیل و مؤثری در دفاع مقدس داشته که مردم آن مرزبانان ایران بوده که ار ارزش‌های دفاع مقدس پاسداری کردند و شایسته تقدیر هستند. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی، گفت: استان ما به سرزمین ۱۲ هزار شهید معروف است که باید از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران به‌صورت ویژه دلجویی، تقدیر به‌عمل آورد.

مهدی فعال مدیرکل، بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی، در این مراسم، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی با دارا بودن بیش از ۱۲ هزار شهید، به لحاظ آماری سومین رتبه را دارد و بحث معرفی و تجلیل از شهدا و ایثارگران زن ادامه دار خواهد بود. 

وی افزود: امروز از سامانه لاله‌های بهشتی رونمایی شد که یک اتفاق بسیار مبارک در این مراسم پر برکت بود که امکان زیارت مزار شهدا را به‌صورت مجازی فراهم کرده است. 

فعال بیان کرد: از تمام نهادها و ارگان‌هایی که با ما در تحقق این امر یعنی معرفی و تهیه سامانه لاله‌های بهشتی همکاری کردند و ما را نورد حمایت قرار دادند تقدیر و تشکر به‌عمل می‌آورم.

۲۳ خیابان، میدان و کوچه به نام زنان شهید استان

پریسا علیلو، مدیرکل امور بانوان و استانداری آذربایجان‌غربی، در این کنگره، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی به‌عنوان سومین استان کشور به جهت وجود زنان شهیده، ایثارگر و جانباز با داشتن ۵۸ شهید، هزار و ۷۶۱ ایثارگر و ۷۰ زن آزاده شناخته شده است. 

وی افزود: در استان چهار محور برای کنگره تعریف که یکی از مهمترین آن‌ها نامگذاری معابر و میادین به نام زنان شهید استان بوده و ۲۳ خیابان، میدان و کوچه و ۹مجتمع فرهنگی، ورزشی و مدرسه به نام آنها مزین شد. 

علیلو بیان کرد: در راستای کنگره نشست‌ها و سمینارهایی در ارومیه و ۱۶ شهرستان برگزار شد، دیدار و دلجویی از خانواده‌های زنان شهید و جانباز به‌عمل آمد و ۳ کتاب در این راستا در حوزه ایثار و شهادت رونمایی و همزمان با روز درختکاری در تمام شهرستان‌های استان، به نام زنان شهیده نهال ایثار کاشته شده است.

انتهای پیام
captcha