رئیس‌جمهور باید به خرد جمعی معتقد باشد
کد خبر: 3973801
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا:

رئیس‌جمهور باید به خرد جمعی معتقد باشد

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با تأکید بر اینکه یک مدیر شایسته مشاوران زیادی خواهد داشت و تصمیم نهایی را بر اساس نظرات شوراها اتخاذ می‌کند، اظهار کرد: یک مدیر اصلح باید به خرد جمعی اعتقاد داشته و بر اساس تصمیمات شوراها عمل کند نه اینکه خواست گروه و جناح خود را به خواست متخصصان و مردم ترجیح دهد.

رئیس‌جمهور آینده باید به خرد جمعی معتقد باشدیعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تأکید بر اینکه یک مدیر شایسته مشاوران زیادی خواهد داشت و تصمیم نهایی را بر اساس نظرات شوراها اتخاذ می‌کند، اظهار کرد: یک مدیر اصلح باید به خرد جمعی اعتقاد داشته و بر اساس تصمیمات شوراها عمل کند نه اینکه خواست گروه و جناح خود را به خواست متخصصان و مردم ترجیح دهد.

وی تأکید کرد: یک کشور بر پایه جمهوری باید قدرت دیپلماسی داشته باشد و مسئولان ارشد آن بتوانند جایگاه کشور را در بین‌الملل حفظ کنند.

محمدی‌فر توانایی قانع کردن مردم را از دیگر ویژگی‌های مهم یک مدیر شایسته بیان کرد و گفت: یک مسئول اصلح باید در شرایط بحرانی کشور تاب‌آوری داشته باشد و برای این دوران برنامه ارائه کند.

وی اضافه کرد: متأسفانه ما در پی قانون‌های آرمانی هستیم و ضعف در اجرای قوانین را به خلأ قانونی نسبت می‌دهیم اگر چنین است و مشکل در قوانین وجود دارد یک بار برای همیشه در قوانین بازنگری کنیم تا بهانه‌ای برای اجرای دقیق قوانین وجود نداشته باشد.

محمدی‌فر اظهار کرد: متأسفانه تاکنون دولت‌های گذشته به برنامه‌های توسعه توجهی نداشتند و کاملاً به آن پایبند نبوده‌اند و برای اجرای این برنامه‌ها هدف‌گذاری دقیقی صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: در تمام دنیا حکمرانی به سمت عقلایی و دانشی شدن پیش رفته است ما نیز نباید از این اصل جدا باشیم، بنابراین کشور نیازمند این است که رئیس‌جمهور آینده از اتاق فکر صاحب‌نظران دانشگاهی استفاده کند.

محمدی‌فر در پایان تأکید کرد: خطوط سیاست خارجه در کشور باید منافع ملی باشد نه منافع گروهی و فردی که اگر این خط قرمز رعایت شود قطعاً بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha