خیابان هنر مشهد، نشاط و امید را به جامعه تزریق خواهد کرد
کد خبر: 3975305
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

خیابان هنر مشهد، نشاط و امید را به جامعه تزریق خواهد کرد

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ایجاد خیابان هنر مشهد منجر به ارائه بهتر خدمات فرهنگی و هنری به مردم و تزریق نشاط و امید به جامعه خواهد شد.

خیابان هنر مشهد، نشاط و امید را به جامعه تزریق خواهد کردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یوسف امینی، قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در نشست خبری امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای ایجاد خیابان «هنر» که ظهر امروز، ۱۲ خردادماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: همه ما باور و اعتقاد داریم که توانایی‌های بسیار زیادی در حوزه‌های فرهنگی و هنری در مشهد و خراسان رضوی وجود دارد و به هرکدام از بخش‌ها و رشته‌های فرهنگی و هنری که‌ توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که خراسان رضوی پایگاه تمدنی خاصی را دارا است و هنرمندان شاخصی در این استان وجود دارند که رشد و پروش یافتند و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی درخشیده‌اند.

وی افزود: در زمان کنونی ضرورت دارد که به سمت هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک بین بخشی برویم و در این راستا برای استفاده از ظرفیت‌هایی که در مشهد وجود دارد و علاقه‌مندی‌هایی که در حوزه‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف وجود دارد، تفاهمنامه همکاری خیابان «هنر» بین شهرداری مشهد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منعقد شد. در کنار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری، دستگاه‌های دیگری مانند حوزه هنری، کانون پرورشی فکری کودکان نوجوانان، نهاد کتابخانه‌های عمومی، بسیج هنرمندان، صداوسیما و هر دستگاه دیگری که ظرفیت‌های فرهنگی و هنری را دارد، می‌تواند در این طرح به ما کمک کند و قابلیت اضافه شدن آن‌ها و همکاری وجود دارد، چون هدف استفاده از بیشترین ظرفیت برای فعالیت‌های موردنظر است.

قائم مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خیابان «هنر» خدمات فرهنگی هنری را به‌صورت مستقیم به مردم ارائه خواهیم کرد و مردم می‌توانند در فضای محیطی شهری دسترسی آسان به تولیدات فرهنگی و هنری مشهد داشته باشند و بدون واسطه با هنرمندان ارتباط برقرار کنند. برنامه‌ها در قالب آموزش، تولید زنده آثار هنری است و هدف دیگری که در این طرح وجود دارد کنش‌گری هنرمندان اصحاب فرهنگ و هنر نسبت به مسائل اجتماعی است.

امینی تصریح کرد: به دلیل اینکه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان بخشی از نخبگان جامعه، بر افکار عمومی تاثیرگذار هستند و تولیدکننده هنر هستند، ضرورت دارد که به موضوعات اجتماعی ورود کنند و در این زمینه کمک کنند.

وی در رابطه با زمان افتتاح خیابان هنر مشهد عنوان کرد: افتتاحیه طرح خیابان هنر مشهد با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مقارن شده و اولین دوره برگزاری این رویداد، پیش از انتخابات برگزار خواهد شد و هنرمندان در این طرح حضور مستقیم خواهند داشت و آثار خود را ارائه خواهند داد. امیدوار هستیم فعالیت‌ها و اقداماتی که به این شکل انجام می‌شود، به این منجر شود که خدمات فرهنگی و هنری به شکل بهتری به مردم ارائه شود و به ایجاد فضای نشاط و امید در سطح جامعه کمک کند. همچنین زمینه‌سازی باشد برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و تلاشی از سوی هنرمندان باشد برای ناامید کردن دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران که مردم را برای عدم شرکت در انتخابات تشویق می‌کنند.

در ادامه این نشست، جواد روشندل، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: پس از یک دوره همزیستی با کرونا در شرایط قرمز و حاد، کمی شرایط بهتر شده و سالن‌های نمایش، سینماها، آموزشگاه‌های هنری، نگارخانه‌ها و باقی مکان‌‌های فرهنگی توانسته‌اند دوباره بازگشایی شوند و به فعالیت خود بپردازند. زمان کنونی می‌طلبد که بسترسازی برای شاخصه مخاطب‌محوری برنامه‌های فرهنگی انجام دهیم و تسهیل‌گری انجام داهیم تا با کاهش بیماری کرونا، مردم با سلامت کامل در برنامه‌های فرهنگی و هنری شرکت کنند‌.

وی افزود: امیدوار هستیم که در طرح خیابان هنر از ظرفیت حداکثری هنرمندان استفاده به عمل بیاوریم و انتظار داریم که با کمک رسانه‌ها، این طرح به گوش مردم و اصحاب فرهنگ و هنر برسد تا خیابان هنر ویترینی از استعدادهای هنری باشد. خیابان هنر محدودیت مکانی و جغرافیایی ندارد، بلکه یک روح فرهنگی و هنری است که در هر نقطه‌ای از شهر مشهد که مورد توافق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شهرداری مشهد باشد قابل برپایی خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهار کرد: خیابان هنر محدودیت مکانی و جغرافیایی ندارد، بلکه یک روح فرهنگی و هنری است که در هر نقطه‌ای از شهر مشهد که مورد توافق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شهرداری مشهد باشد قابل برپایی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha