عدالت در توزیع بودجه؛ مطالبه جامعه قرآنی از دولت آینده
کد خبر: 3977717
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

عدالت در توزیع بودجه؛ مطالبه جامعه قرآنی از دولت آینده

مدیر مؤسسه نورالقرآن اصفهان گفت: مطالبه جامعه قرآنی از دولت آینده این است که در اختصاص بودجه برای فعالیت‌های قرآنی عدالت رعایت شود، چون بودجه‌ای که در مجلس برای این حوزه تصویب می‌شود، به دست مؤسسات نمی‌رسد.

عدالت در توزیع بودجه؛ مطالبه جامعه قرآنی از دولت آینده

بدرالسادات نقوی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالقرآن در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره نقش فعالان قرآنی در انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: متأسفانه آن‌قدر تنوع در فضای مجازی زیاد است که با وجود تمام تلاش‌هایی که برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات انجام می‌دهیم، بیگانگان حضور و فعالیت پررنگ‌تری در فضای مجازی دارند و ما قادر به پاسخگویی به شبهات همه افراد نیستیم. مردم نسبت به نامزدهای انتخابات توجیه نیستند و عملکرد آنها برایشان شفاف نیست، بنابراین ما فقط برای تعداد انگشت‌شماری از افراد می‌توانیم شفاف‌سازی و آگاهی‌بخشی انجام دهیم و در کل، پتانسیل جامعه قرآنی برای این کار بسیار ضعیف است.

وی افزود: ما ده‌ها گروه در فضای مجازی داریم که در آنها برای انتخابات تبلیغ کرده و نقاط قوت و ضعف کاندیداها را تبیین می‌کنیم، ولی جریان‌های منفی فعالیت بیشتری دارند و شبهاتی منتشر می‌کنند که نمی‌توان به تک تک آنها پاسخ داد، بنابراین نقش ما بسیار کمرنگ می‌شود.


بیشتر بخوانید: 


مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالقرآن تصریح کرد: در هر محله و خیابانی باید چندین نفر مستقر شوند و به شبهات پاسخ دهند، چون افراد از منابع مختلفی در فضای مجازی خط می‌گیرند. شخصاً یک ماه است در میان اقوام خودم در حال فعالیت هستم، ولی نتوانسته‌ام آنها را نسبت به برخی مسائل توجیه کنم، چون هر چقدر تلاش می‌کنم، ده‌ها برابر هجمه‌های غلط دریافت می‌کنند. اکنون برای شفاف‌سازی دیر شده است و باید به کمک خداوند امیدوار بود، ضمن اینکه مردم آن گونه که باید و شاید الگوهای خوبی از نظر گفتاری و رفتاری حتی در میان جامعه قرآنی سراغ ندارند تا از آنها حرف‌شنوی داشته باشند.

نقوی بیان کرد: مطالبه ما به‌عنوان فعال قرآنی از دولت آینده، برقراری عدالت در کشور است که اگر این اتفاق بیفتد، همه چیز درست می‌شود. اگر قوه قضائیه عدالت را اجرا کند. وقتی عدالت حاکم شود، خود به خود آموزه‌های اسلامی نیز در جامعه پیاده می‌شود و اصلاح صورت می‌گیرد و دیگر نیاز نیست که سنگ اسلام را به سینه بزنند. عدالت باید در خلق و طینت ما وجود داشته باشد تا کشور آباد شود.

وی اظهار کرد: بودجه‌هایی که در مجلس برای فعالیت‌های قرآنی تصویب می‌شود، یک ریال آن به دست مؤسسات قرآنی نمی‌رسد. ده‌ها سازمان قرآنی در کشور وجود دارد که موقع تصویب بودجه فعالیت‌های قرآنی، با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهند، سهم خود را برمی‌دارند و این بودجه تمام می‌شود و به گروه‌های پایین‌تر نمی‌رسد. ما سال‌هاست یک ریال از این بودجه‌ای که گفته می‌شود برای فعالیت‌های قرآنی است دریافت نکرده‌ایم، هر چند توانستیم خود را سر پا نگه داریم، ولی بسیاری از مؤسسات مجبور به تعطیلی شدند. هر حوزه‌ای که با کمبود بودجه مواجه می‌شود، برای جبران این کسری، از بودجه فعالیت‌های قرآنی کاسته می‌شود و مربیان قرآنی یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند که همه انتظار دارند بدون دریافت هیچ حقوقی و صرفاً فی‌ سبیل الله کار خود را انجام دهند.

 

انتهای پیام
captcha