علمای اهل سنت همواره منادی وحدت عملی بوده‌اند
کد خبر: 3980878
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

علمای اهل سنت همواره منادی وحدت عملی بوده‌اند

امام‌جمعه دیواندره گفت: علمای اهل سنت همواره منادی وحدت عملی بوده‌اند و در این مسیر تمام توان خود را با وجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی به کار گرفته‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا جلال مرادی، امام‌جمعه دیواندره، امروز، هشتم تیرماه در نشست نماینده ولی‌فقیه در کردستان با روحانیون بخش زرینه، اظهار کرد: روحانیون و امام‌جمعه و جماعت فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر و محله است.

وی نبود رهبر دینی را عامل بدبختی شرق و غرب دانست و افزود: به خود می‌بالیم رهبر فرزانه‌ای همچون امام خامنه‌ای داریم که وحدت بین مذاهب را به عنوان یک منشور اخلاقی از اوجب واجبات می‌دانند. معظم‌له بارها فرموده‌اند که هر حلقومی که صدای وحدت از آن بیرون بیاید حلقوم قرآنی و هر حنجره‌ای که از آن صدای تفرقه بیرون بیاید، شیطانی است.

امام‌جمعه دیواندره به مشارکت حدود 62 درصدی مردم دیواندره پای صندوق‌های رأی اشاره کرد و گفت: مردم این شهرستان ندای رهبر فرزانه خود را لبیک گفتند و با مشارکت حداکثری در انتخابات جواب دندان‌شکنی به دشمنان دادند.

ماموستا مرادی افزود: نماینده ولی‌فقیه در کردستان در مدت 8 ماهه حضور خود در کردستان نگاه ویژه‌ای به مردم به ویژه روحانیون داشته‌اند و با بازدیدهای میدانی از شهرستان‌ها موجب دلگرمی بیش از پیش بین جامعه روحانیت شده‌اند.

وی از روحانیون استان کردستان به عنوان جامعه‌ای ساده‌زیست و همیشه در عرصه نام برد و گفت: روحانیون همواره در خط مقدم مقابله با دشمنان دین بوده و با شهامت کامل به عنوان سرباز امام شافعی محکم پای ارزش‌های نظام ایستاده‌اند.

امام‌جمعه دیواندره یادآور شد: علمای اهل سنت همواره منادی وحدت عملی نه تاکتیکی بوده‌اند و در این مسیر تمام توان خود را با وجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی به کار گرفته‌اند.

بالا بودن نرخ بیکاری؛ مشکل مردم دیواندره

ماموستا سیداحمد حسینی، امام‌جمعه زرینه در ادامه بیان کرد: بخش کرفتو به مرکزیت شهرستان زرینه دارای ۵۱ روستا و ۸ هزار نفر واجد شرایط است با تبلیغ و تشویق ماموستایان منطقه ۷ هزار و ۷۲۷ نفر یعنی ۹۰ درصد از کل واجدین شرایط در انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت کردند.

وی افزود: این بخش ۴۳ نفر شهید را تقدیم دفاع از ارزش های انقلاب کرده و همواره در عرصه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات مشارکت حداکثری داشته‌اند.

امام‌جمعه زرینه نبود صنعت در دیواندره را از مهم‌ترین مشکلات مردم در این شهرستان بیان کرد و گفت: نبود صنعت و وابسته بودن اقتصاد مردم این شهرستان به کشاورزی و مشکلات موجود در این حوزه موجب شده جوانان گرایش زیادی به مهاجرت داشته باشند. نبود اشتغال و بالا بودن نرخ بیکاری از مشکلات اصلی مردم به‌ویژه قشر جوان است که نیاز به تمهیدات ویژه دارد.

مسکن مددجویان در اولویت هزینه‌کرد زکات

مهدی هاشمی‌نسب، بخشدار بخش مرکزی دیواندره، در ادامه این دیدار گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات بسیار خوبی در حوزه رفاهی و خدماتی در روستاهای این بخش انجام شده اما مشکلاتی هم وجود دارد که نیاز به چاره‌اندیشی است.

وی با بیان اینکه نیمه تمام ماندن طرح هادی در اغلب روستاها از جمله مشکلات در این بخش است، افزود: خانه بهداشت در روستاهای مختلف فعال است مردم برخی روستاها انتظار ایجاد خانه بهداشت دارند اما بر اساس قانون این کار با توجه به جمعیتی پایین ساکن ممکن نیست.

بخشدار بخش مرکزی دیواندره در پایان یادآور شد: اجرای برخی از پروژه‌ها عام‌المنفعه از طریق تشویقی زکات از سوی کمیته امداد انجام می‌گیرد ولی اولویت مهم در این بخش مسکن مددجویان است.

انتهای پیام
captcha