راه‌اندازی سامانه سه‌شنبه‌های مهدوی در فارس
کد خبر: 3982170
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵

راه‌اندازی سامانه سه‌شنبه‌های مهدوی در فارس

مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت فارس از طراحی سامانه سه‌شنبه‌های مهدوی در این استان خبر داد و گفت: سامانه مذکور مردمی است و در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) مستقر خواهد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت فارس امروز، 14 تیرماه در نشست این شورا که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: تاکنون دو نوبت اساسنامه برای شورای قرآن و عترت تنظیم و تقدیم شورا شده است که منتظر نظر نهایی این شورا هستیم و امیدواریم در جلسه‌ای که با حضور تمام رؤسای دستگاه‌ها برگزار می‌شود بتوانیم این اساسنامه را به تصویب برسانیم.

وی به فعالیت‌های بخش عترت  این شورا اشاره کرد و گفت: به حسب حساسیت و جدیت آیت‌الله دژکام نسبت به مسئله مهدویت و سالی که ابتدای آن با میلاد امام زمان(عج) و انتهای آن با میلاد امام زمان(عج) است مسئله مهدویت را به جد دنبال می‌کنیم که بحمد الهی در ابتدای سال یکپارچگی خوبی در فعالیت‌های مهدوی در سطح استان اتفاق افتاد.

حدائق با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآن و عترت در استان فارس باید با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا شوند، گفت: طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در این شورا به تصویب رسید گرچه این طرح به صورت جسته و گریخته در نقاط مختلف استان هم اجرا می‌شد اما هدفمند کردن این طرح در دستور کار شوراست.

مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت فارس با بیان اینکه در اجرای این طرح دستگاه‌های مختلفی نظیر مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، حلقه‌های صالحین، آموزش و پرورش و غیره همکاری داشته‌اند، گفت: در حال طراحی سامانه سه‌شنبه‌های مهدوی هستیم تا هر کسی که علاقه‌مند بود بتواند در این طرح شرکت کند.

وی با یادآوری اینکه سامانه مذکور مردمی است و در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) مستقر خواهد شد، گفت: در این سامانه اسامی مجریان طرح سه‌شنبه‌های مهدوی به عنوان فعال مهدوی درج می‌شود که می‌توان هم آنان را شناسایی و هم برنامه‌ریزی جدی برای آنان داشت، تا کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، آموزش‌های لازم را ببینند.

انتهای پیام
captcha