تغییر وضعیت تدریجی روند بستری‌های کرونایی در سمنان
کد خبر: 3992173
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

تغییر وضعیت تدریجی روند بستری‌های کرونایی در سمنان

بررسی میزان بستری‌های کرونایی در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی سمنان گویای این است که این روند برخلاف هفته‌های پیش از حالت صعودی خارج و در چند روز اخیر تا حدودی در حال تغییر وضعیت به روند تنزلی است.

تغییر وضعیت تدریجی روند بستری‌های کرونایی در سمنانبه گزارش ایکنا از سمنان، نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، امروز، 31 مردادماه در جمع خبرنگاران  از بستری شدن ۳۱ بیمار جدید مثبت دیگر با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خبر داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۶ هزار و ۳۲۷ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی شده‌اند افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته و از ۲۹ لغایت ۳۰مرداد ماه سال بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سی و یک بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هشت هزار و ۴۲۲ نفر رسیده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با تأکید بر اینکه علاوه بر این در این مدت ۲۷هزار و ۹۰۵بیمار نیز به صورت سرپایی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شدند یادآور شد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه به ۷ هزار و ۱۱۸ نفر رسید.

به گفته دانایی، به دنبال اجرایی شدن محدودیت‌های کرونایی اخیر، شمار بستری‌های کرونایی شهرستان های ششگانه تحت پوشش این دانشگاه در حالی در شبانه‌روز گذشته به ۳۱نفر رسیده که روز قبل از آن این رقم ۴۵ نفر و در روزهای قبل از آن نیز به ترتیب ۳۷، ۴۵، ۶۲ و..بوده که این مهم، گویای تغییر وضعیت تدریجی و احتمالی این همه‌گیری است.

انتهای پیام
captcha