مجلس به دنبال طرح‌ها و لوایح کاربردی است / رتبه دوم شیراز در بیکاری
کد خبر: 4002474
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳

مجلس به دنبال طرح‌ها و لوایح کاربردی است / رتبه دوم شیراز در بیکاری

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی شعار ما در این دوره مجلس کار است، گفت: مجلس به دنبال طرح‌ها و لایحه‌های کاربردی است.

به گزارش ایکنا از فارس، علی‌رضا پاک‌فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان فارس امشب، 12 مهرماه در مراسم تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید استان که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق فارس گفت: مدیران تازه نفس با ایده‌های نو می‌توانند تحول‌آفرین باشند.

وی با یادآوری اینکه شعار ما در این دوره مجلس کار است، گفت: این کار است که منجر به تولید خواهد شد و منظور کار در کارخانه‌ها، مزارع، معادن و بازار است و میزهای ادارات نیست.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با تأکید بر اینکه مجلس به دنبال طرح‌ها و لایحه‌های کاربردی است، گفت: امروز قانون تصویب فضای کسب و کار در مجلس مطرح است که انحصارات و امضاهای طلایی را خواهد شکست.

وی با بیان اینکه استان پهناور فارس که ستون فقرات جنوب کشور است، چهارمین استان کشور از نظر جمعیت و وسعت است، افزود: بودجه عمرانی استان در سال 1400 کمتر از 5 هزار میلیارد تومان بود اما با تلاش نمایندگان استان که در کمیسیون تلفیق حضور داشتند، این بودجه به 8 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

پاک‌فطرت ادامه داد: این بودجه کفاف اداره و توسعه فارس را نمی‌دهد دلیلش هم آن است که این بودجه اوراقی است که در سال 1403 نقد خواهد شد یعنی تقریباً نصف می‌شود البته این معضل مربوط به بودجه‌های عمرانی استان فارس به تنهایی نیست بلکه مربوط به کل کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این بودجه نمی‌تواند در فارس توسعه‌ای که مردم انتظار دارند را محقق کند، گفت: به نظر می‌رسد در بخش سرمایه‌گذاری و خصوصی استاندار جدید باید شجاعت داشته باشد کما اینکه دارد و دستگاه‌های نظارتی هم باید کمک و همراهی کنند که بتوان در این مسیر از بخش خصوصی استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به روی کارآمدن ایمانیه به عنوان استاندار فارس، وی را فردی نخبه، پرتلاش و با تجربه توصیف کرد و گفت: ایمانی در زمانی مسئولیت فارس را به عهده می‌گیرد که کشور مشکلات اقتصادی فراوانی دارد. تورم امروز در کشور 44 درصد، رشد اقتصادی صفر، حجم نقدینگی بیش از 3700 میلیارد تومان و حدود 32 درصد خانواده‌ها زیر خط فقر نسبی هستند، به همین دلیل مشکلات فارس زیاد است.

پاک فطرت با بیان اینکه امروز در فارس مشکلات راه‌های مواصلاتی و جاده‌ای داریم که باعث کشته شدن هم‌استانی‌ها می‌شود، کم آبی و خشکسالی، فرونشست زمین به دلیل برداشت بی رویه آب را از دیگر مشکلات استان فارس برشمرد و گفت: شیراز دومین کلان شهر کشور از نظر بیکاری است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمبود فضاهای آموزشی در استان حتی در شیراز، نیمه تعطیلی بودن واحدهای تولیدی، روند رو به رشد حاشیه‌نشینی، نبود خط انتقال فراورده‌های نفتی که باید از سیرجان به فارس آید و غیره از دیگر مشکلات استان فارس هستند.

وی با تأکید بر اینکه فارس پهناور پتانسیل‌های بسیار زیادی هم دارد که با وحدت و اراده قوی می‌توان این مشکلات پس از دیگری حل کرد، افزود: سرمایه‌های انسانی خوب و داشتن افراد نخبه بسیار و دانشگاه‌های معتبر و همچنین پتانسیل‌های گردشگری از جمله نقاط قوت استان فارس هستند.

 پاک‌فطرت با بیان اینکه اگر بتوانیم پتانسیل گردشگری فارس را فعال کنیم، مشکل اقتصادی استان را می‌توان حتی در بحث اشتغال حل کرد، گفت: در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی وضع خوبی داریم و در عین حال باید پتانسیل سرمایه‌گذاران فارسی در کشورهای حوزه خلیج فارس به کار گرفته شود. همچنین در زمینه معادن ظرفیت‌ها بسیار زیاد هستند و ظرفیت‌های صنایع الکترونیکی هم در کنار اینها داریم که با وحدت میان مجموعه‌های مختلف می‌توانیم از این ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را ببریم.

انتهای پیام
captcha