برگزاری همایش «سادات نبوی» در روستای پارسانیان سقز
کد خبر: 4007268
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

برگزاری همایش «سادات نبوی» در روستای پارسانیان سقز

همایش «سادات نبوی» با حضور فرماندار ویژه شهرستان سقز، امام‌جمعه، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان و جمعی از سادات شب گذشته، ۳۰ مهرماه در روستای پارسانیان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری سقز، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در همایش «سادات نبوی» که شامگاه گذشته، 30 مهرماه در روستای پارسانیان برگزار شد، اظهار کرد: سیادت یک موهبت و شرافت است و باید قدر آن را دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: سادات به عنوان الگویی مناسبت می‌توانند در زمینه ادب و اخلاق در جامعه نقش کلیدی و هدایتگری را داشته باشند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه افزود: اکنون که استکبار، اسلام را هدف حملات تهاجمات خود قرار داده است، مسلمین باید متحد شوند و زمان آن نیست که مذاهب اسلامی به بهانه‌های واهی که بیشتر آنها ساخته دشمن است، در مقابل همدیگر قرار بگیرند.

شیخ لطیف شهابی، از سلسله سادات هم با بیان اینکه مرحوم سیدشکرالله که از اولیاء و عرفا بوده است، بر ادامه راه وی توسط سادات منطقه تأکید کرد.

وی اضافه کرد: شیوخ سادات در حوزه علم و عرفان، خدمات شایانی انجام داده‌اند و در بخشی دیگر از سخنان خود با ذکر روایاتی تاریخی به کرامات شیخ سید شکرالله پرداخت.

ماموستا سیدسعید حسینی، از سادات شهرستان سقز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه عارف واقعی باید عالم باشد، گفت: ساداتی نزد خداوند دارای جایگاه رفیع و ویژه‌ای هستند لذا باید سادات همواره تقوا الهی پیشه کنند تا بتوانند به جایگاه واقعی خود را بین مردم داشته باشند.

وی به نیازهای سادات استان کردستان اشاره کرد و افزود: تأسیس حجره برای آموزش فرزندان سادات جهت تعیلم علوم دینی بسیار ضروری است.

در این مراسم، گروه دف‌نوازی به اجرای برنامه پرداخت و در پایان، نماز جماعت در مسجد مرحوم سیدشکرالله اقامه شد.

یادآور می‌شود که مرحوم سیدشکرالله در زمان صفویه می‌زیست. فقیه ادیب و شاعر نامدار علامه سیدمحمدصادق حسینی فرزند سیدرضا، متخلص به هیبت و سیدمحمد حمیدی پارسانیان، از اولین روزنامه‌نگاران کردستان ایران از نوادگان این عالم فقید هستند. پارسانیان در بخش امام سقز قرار گرفته است و از روستاهای مذهبی هدف گردشگری است که عرفان ۷۰۰ ساله در این روستا زبانزد عام و خاص است.

انتهای پیام
captcha